...
  • نوبت دهی از شنبه تا پنج شنبه ( ۸صبح الی ۱۰ شب ) ۰۲۱۲۶۱۲۲۶۲۶
    نوبت دهی ۲۴ ساعته و روزهای تعطیل ۰۹۰۱۹۰۹۲۶۳۰
نیاوران کلینیک خدمات کلینیک کلینیک فوق تخصصی پا و مچ پا

کلینیک فوق تخصصی پا و مچ پا

واریس، آتروز مچ، ورم، پارگی رباط و صافی کف پا تنها بخشی از مشکلاتی هستند که برخی از افراد برای درمان آنها نیاز به دکتر ارتوپد پا دارند. ما در کلینیک فوق تخصصی پا و مچ پا نیاوران با بهره‌مندی از تجربه بالای پزشکان فوق تخصص ارتوپد در تهران در زمینه درمان صافی کف پا، درمان واریس، درمان آرتروز مچ پا، درمان ورم پا، درمان ها لوکس والگوس و… می‌توانیم به بیمارانی که ناهنجاری‌ها و مشکلات مختلفی را در این بخش از بدن خود تجربه می‌کنند، کمک کنیم. ما در این مرکز با کمک بهترین فوق تخصص مچ پا می‌توانیم انواع خدمات جراحی را نیز به بیماران خود عرضه کنیم.

انواع بیماری‌های پا

مطمئنا تا به حال شنیده‌اید که پا قلب دوم انسان است و باید از آن به خوبی مراقبت کرد؛ متأسفانه عدم رعایت برخی نکات مانند انتخاب کفش استاندارد، جدی گرفتن تغییرات ظاهری در پا و … موجب می‌شوند در طول دوران زندگی، پای شما با بیماری‌هایی رو به رو شود که برخی از آن‌ها نیازمند عمل جراحی خواهد بود. مهم‌ترین توصیه‌ای که متخصصان پا به افراد می‌کنند این است که هر گونه درد، تغییر رنگ، تغییر فرم و یا هر گونه علامت ظاهری دیگری را جدی گرفته و به سرعت برای درمان آن اقدام کنید. برخی از این بیماری‌ها عبارتند از:

  1. التهاب فاشیای کف پا یکی از بیماری‌هایی است که معمولا در اول صبح برخی از افراد آن را تجربه می‌کنند و ممکن است برای ساعت‌‎های طولانی، این درد را به همراه داشته باشند. برای درمان این بیماری، نیازی برای مراجعه به کلینیک نیست و می‌توانید با انجام تمرین‌های کششی، این درد را برطرف کنید.
  2. میخچه از دیگر بیماری‌های رایج کف پا است که درد نسبتا زیادی دارد و قطعا راه رفتن را برای شما سخت خواهد کرد؛ میخچه ممکن است به علت وارد شدن فشار به استخوان پا توسط کفش به وجود بیاید، پیشگیری از آن ساده است اما برای درمان باید با مراجعه به کلینیک‌های فوق تخصصی پا و مچ پا آن را از بین ببرید.
  3. پینه یکی دیگر از بیماری‌هایی است که می‌توان با استفاده از پماد، آن را برطرف کرد؛ پینه بستن پا باعث خشکی قسمت پاشنه پا می‌شود و در برخی از موارد، برای درمان آن حتما باید به پزشک متخصص پا مراجعه کرد و پماد کار ساز نخواهد بود. اگر این بیماری نادیده گرفته شود، ممکن است درمان آن نیازمند جراحی باشد و به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند که هر چه سریع‌تر برای درمان آن اقدام کنید.
  4. ممکن است در بعضی شرایط، ناخن پای شما به درون گوشت پا فرو برود که بدون شک درد شدیدی خواهد داشت و حتی ممکن است باعث عفونت کردن گوشت پا شده و خطرات جدی ایجاد کند؛ روش‌های درمانی مختلفی برای فرو رفتن ناخن در گوشت پا وجود دارد که می‌توانید با مراجعه به کلینیک بیماری های پا و استفاده از مشاوره تخصصی مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید.
  5. انگشتان پای برخی از افراد به صورت چکشی است؛ این چکشی بودن انگشتان پا نوعی بیماری بوده و به دلیل تغییر شکل مفصل‌ها به وجود می‌آید. از اصلی‌ترین دلایل انگشت چکشی پا، پوشیدن کفش‌های تنگ و جوراب‌هایی است که به انگشتان فشار زیادی وارد می‌کند. این بیماری در اکثر موارد، با انجام عمل جراحی درمان خواهد شد.
  6. هالوکس والگوس نام یکی دیگر از بیماری‌های پا است که با التهاب، تورم و تغییر رنگ پا همراه است؛ این بیماری ممکن است در اثر استفاده از کفش تنگ ایجاد شود و یا به صورت ارثی به شما منتقل شود. بیماری هالوکس والگوس با استفاده از عمل جراحی از بین خواهد رفت.
  7. زمانی که قوس کف پا بیشتر از حالت عادی باشد، فرد به بیماری کلاب فوت (پاچنبری) دچار می‌شود؛ این بیماری باعث تغییر شکل اندام و کوتاه شدن طول پا خواهد شد. یکی از عوامل این بیماری، ابتلا به دیابت شیرین است.
  8. نوروم مورتون از دیگر بیماری‌های کف پا است و امکان بروز آن در عصب انگشت سوم پا بسیار بیشتر از دیگر انگشتان خواهد بود؛ این بیماری سوزش و درد بسیار زیادی را به همراه دارد و برای از بین رفتن این درد، باید عمل جراحی صورت گیرد.
  9. کف پای صاف یکی دیگر از شایع‌ترین بیماری‌های پا بوده که در بعضی شرایط درمان آن راحت و در برخی شرایط نیازمند اقدامات جدی‌تر است؛ اگر شما هم دارای کف پای صاف هستید، پیشنهاد می‌شود به کلینیک بیماری‌های پا مراجعه کنید و مشاوره تخصصی دریافت کنید.

 


 

مطالعه بیشتر: مفصل شارکو چیست؟ علائم و درمان بیماری مفصلی نوروپاتیک

 


چه عواملی باعث بروز بیماری‌های پا می‌شود؟

همانطور که در توضیحات بالا گفته شد، عوامل زیادی در ایجاد بیماری‌های پا دخالت دارند؛ برای مثال ممکن است پوشیدن کفش‎‌های تنگ و فشار آوردن به استخوان پا، باعث بروز بیماری‌های زیادی ماندن میخچه و خار پاشنه شوند. متأسفانه در مورد برخی بیماری‌ها، دخالت عوامل وراثتی اثبات شده و پیشگیری از آن‌ها ممکن نیست. اکثر این بیماری‌ها با استفاده از عمل جراحی برطرف می‌شوند. اما اگر به سرعت برای درمان آن‌ها اقدام نکنید، مطمئنا کار شما سخت‌تر خواهد شد و اثرات آن بعد از عمل جراحی هم با شما خواهد بود.

چه خدماتی در کلینیک فوق تخصصی پا و مچ پا انجام می‌شود؟

ما در کلینیک فوق تخصصی پا و مچ پا نیاوران با استفاده از پیشرفته‌ترین روش‌های درمانی می‌توانیم هر نوع مشکلی که روی مچ، قوزک و حتی کف پای شما تاثیر گذاشته است را رفع کنیم. همان‌طور که می‌دانید پا قلب دوم ماست. بنابراین توجه به آن و درمان مشکلاتی که ممکن است در عملکرد این اندام تاثیر بگذارد؛ از اهمیت زیادی برخوردار است. بر همین اساس در کلینیک فوق تخصصی پا و مچ پا نیاوران مجموعه‌ای از خدماتی که در ادامه تشریح می‌کنیم عرضه می‌شود. در این کلینیک شما می‌توانید به سادگی و با چند بار مراجعه، به تجربه متخصصان زیادی از جمله بهترین فوق تخصص مچ پا در تهران دسترسی داشته باشید.

درمان هالوکس والگوس

ها لوکس والگوس که اغلب به عنوان پینه پا نیز شناخته می‌شود؛ نوعی بدشکلی انگشت شست پا است. در این حالت انگشت بزرگ پا به سمت انگشتان کوچک‌تر کج می‌شود؛ و توده استخوانی در قسمت داخلی پا ظاهر می‌شود. گاهی اوقات ورم ناشی از تجمع مایعات نیز بر روی توده استخوانی احساس می‌شود. این توده استخوانی در واقع همان انتهای اولین استخوان انگشت شست است؛ که با کج شدن انگشتان پا از جای خود خارج شده است.

 


 

مطالعه بیشتر: دکتر ارتوپد کیست و چه وظایفی دارد؟

 


 

بیشتر بیماران مبتلا به این ضایعه استخوانی می‌توانند به تجویز پزشک متخصص پا و با استفاده از کفش‌های مناسب این عارضه را درمان کنند؛ اما یادتان نرود که فقط پزشک می‌تواند تشخیص دهد که آیا این استخوان با پوشیدن کفش مناسب سر جایش قرار می‌گیرد یا خیر؟ استفاده از ابزارهای پزشکی مانند پدهای مخصوص نیز می‌تواند فشار روی استخوان را کم کند؛ اما اگر این اقدامات ساده نتوانند استخوان را به حالت طبیعی باز گردانند، معمولا جراحی توصیه می‌شود.
بسته به شدت ناهنجاری، شکل پا و اینکه آیا در مفصل انگشت بزرگ پا آرتروز ایجاد شده است یا خیر، انواع مختلفی از عمل جراحی برای اصلاح این شرایط وجود دارد. جراح ارتوپد و یا دکتر ارتوپد پا که در مرکز ما مستقر است می‌تواند در مورد بهترین روش جراحی به شما مشاوره دهد.

درمان صافی کف پا

پای انسان 33 مفصل دارد که 26 استخوان مختلف، آن را کنار هم نگه می‌دارند. بیش از 100 ماهیچه، تاندون و رباط نیز در این اندام یافت می‌شود. قوس کف پا به توزیع صحیح وزن بدن کمک می‌کند. ساختار این قوس می‌تواند نحوه قدم برداشتن شما را نیز تعیین کند. قوس کف پا باید برای انطباق با فشار ایجاد شده محکم و انعطاف‌پذیر باشد. اما کسانی که مبتلا به صافی کف پا هستند؛ ممکن است هنگام ایستادن و راه رفتن پاهای‌شان به سمت داخل خم شود. یادتان نرود که بسیاری از افراد مبتلا به این عارضه هیچ نشانه‌ای ندارند. اما برخی از بیماران علائم مختلفی را تجربه می‌کنند که عموماً به شدت صافی بستگی دارد.
اگر صافی کف پا برای‌تان درد ایجاد نکرده باشد؛ معمولا نیاز به درمان نخواهید داشت. اما در صورت مشاهده علائم دیگر همراه با درد، معمولا متخصص پا استفاده از کفی‌های مناسب و طبی را تجویز می‌کند. ممکن است صافی کف پا ناشی از کوتاهی تاندون آشیل باشد. در این شرایط دکتر ارتوپد پا برای افزایش طول تاندون آشیل استفاده از تمرینات ورزشی مخصوص را توصیه می‌کند. گاهی هم از درمان‌های جراحی مانند اصلاح بافت نرم، فیوژن و یا استئوتومی برای کف پایی که صاف است و انعطاف‌پذیری نیز دارد استفاده می‌کنند.

 


 

مطالعه بیشتر: درمان قطعی صافی کف پا 

 


 

برای مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.کلینیک نیاوران

تلفن : 2626 2612 (021) – 9092630 (0901)

درمان آرتروز مچ پا

کلمه آرتروز به معنی التهاب مفاصل است. آرتروز شامل التهاب و تورم مفاصل بدن و بافت‌های نرم اطراف آن است. این التهاب می‌تواند باعث درد و سفتی مفاصل شود. در بسیاری از انواع آرتروز، زوال پیشرونده مفاصل رخ می‌دهد؛ و غضروف صافی که در مفاصل وجود دارد به تدریج از بین می‌رود. در نتیجه استخوان‌ها روی یک‌دیگر ساییده می‌شوند. بافت نرم موجود در مفاصل نیز ممکن است شروع به از بین رفتن کند. آرتروز می‌تواند بسیار دردناک باشد و در نهایت منجر به کاهش دامنه حرکتی بدن، کاهش عملکرد مفصل و ایجاد ناهنجاری‌های مختلف در مفاصل شود.
اگر به ورم مفاصل پا یا مچ پا مبتلا هستید، متخصص مچ پا یا جراح مچ پا در کلینیک نیاوران معمولاً برای کاهش ناراحتی و درد و جلوگیری از آسیب‌دیدگی بیشتر مفاصل، ترکیبی از درمان‌ها را توصیه می‌کند. اصلاح فعالیت‌های بدنی که باعث ایجاد استرس در مفاصل آسیب‌دیده می‌شوند، استفاده از مسکن‌ها، استفاده از مچ‌بندهای طبی و مصرف دارو یا تزریق کورتیکواستروئید که باعث تسکین درد در طولانی مدت می‌شود، تنها بخشی از درمان‌هایی هستند که برای این عارضه وجود دارد و معمولا توسط دکتر مچ پا تجویز می‌شود. افرادی که به آرتریت روماتوئید مبتلا شده‌اند، علاوه بر روش‌های درمانی ذکر شده، ممکن است به مصرف داروهایی برای کنترل پاسخ سیستم ایمنی بدن نیاز داشته باشند. این داروها حتما باید تحت نظر دکتر متخصص مچ پا تجویز و مصرف شوند.

درمان خار پاشنه

اصطلاحی که ما آن را به عنوان خار پاشنه می‌شناسیم در واقع همان رسوبات کلسیمی هستند که به استخوان پاشنه متصل شده‌اند. خار پاشنه معمولا در عرض چند ماه و یا حتی چند سال شکل می‌گیرد و ممکن است شروع به تولید بافت نرم و چربی در پاشنه پا کند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد با هر بار قدم برداشتن احساس ضعف و درد پاشنه پا شدیدی ایجاد می‌شود.
خار پاشنه به شدت با بیماری به نام فاشیت پلانتار که باعث ایجاد التهاب در کف پا، به خصوص در قسمت پاشنه پا می‌شود، ارتباط دارد. وقتی به این نوع التهاب مبتلا می‌شوید؛ بدن برای ترمیم فاشیای آسیب‌دیده، رسوب کلسیم را در استخوان‌های پاشنه جمع می‌کند. متأسفانه با گذشت زمان خار پاشنه علاوه بر آسیب رساندن به پد چربی پاشنه پا، می‌تواند باعث ایجاد درد زیادی نیز شود.
کمپرس آب سرد، استفاده از کفش‌های طبی و استفاده از مسکن‌های ضدالتهابی بخشی از روش‌های درمان خار پاشنه هستند. اما دکتر فوق تخصص پاشنه پا که در مرکز ما مستقر است ممکن است بسته به شرایط بیمار از روش‌های درمانی دیگری نیز استفاده کند.
سونوگرافی کریو یا همان Cryoultrasound درمانی ترکیبی است که از انرژی الکترومغناطیسی و سرما درمانی برای تسکین درد استفاده می‌کند. این دستگاه دارای یک ابزار بزرگ است که آن را از روی پا و مچ پا عبور می‌دهند. تحقیقات نشان داده‌اند كه كریولتراسوند درمانی یك روش درمانی مؤثر برای افراد مبتلا به فاشیلیت پلانتار است كه دارای خار پاشنه نیز هستند.

درمان واریس

یکی از مهم‌ترین خدمات مرکز ما معاینه بیماران توسط بهترین دکتر واریس در تهران است. همان‌طور که می‌دانید واریس یک عارضه شایع بوده و به معنی پیچ‌خوردگی و گشاد شدن ورید است. هر نوع ورید سطحی که در بدن وجود دارد ممکن است به واریس مبتلا شود. اما رگ‌های پا بیشتر مستعد ابتلا به این عارضه هستند. این مسئله به این دلیل است که ایستادن و راه رفتن به صورت قائم روی پاها، باعث افزایش فشار در رگ‌های تحتانی بدن می‌شود.
برای بسیاری از افراد واریس و رگ‌های عنکبوتی (یک شکل شایع و خفیف از واریس است) مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ و بیماران صرفاً به خاطر ظاهر زشتی حاصل از بیرون‌زدگی رگ‌ها، برای درمان به دکتر واریس مرجعه می‌کنند. البته برای برخی از افراد واریس می‌تواند باعث درد و ناراحتی شود. در پاره‌ای از مواقع این عارضه منجر به مشکلات جدی‌تر نیز می‌شود. گاهی برای درمان واریس خفیف استفاده از روش‌های خانگی مانند بالا نگه داشتن پاها در طول روز، استفاده از جوراب واریس و کمپرس یخ تجویز می‌شود. اما فراموش نکنید که روش‌های خانگی باید به صورت ممتد انجام شوند و حتی گاهی ممکن است نتوانند بیرون‌زدگی رگ‌ها را درمان کنند. بنابراین استفاده از تجربه متخصص واریس می‌تواند برای درمان این بیماری بسیار مفید باشد.

چطور از بهترین دکتر متخصص پا نیاوران کلینیک نوبت بگیرم؟

برای دریافت نوبت از شنبه تا پنج شنبه (۸ صبح الی ۱۰ شب) با شماره های 26122626(021) یا 09019092630 تماس بگیرید.

کلینیک پا و مچ پا نیاوران چه خدماتی دارد؟

در کلینیک پا نیاوران، با استفاده از روش های درمانی پیشرفته انواع بیماری های پا: هالوکس والگوس، صافی کف پا، آرتروز مچ پا، خار پاشنه و واریس درمان می شود.