...
    نوبت دهی ۲۴ ساعته و روزهای تعطیل ۰۹۰۱۹۰۹۲۶۳۰
نیاوران کلینیک خدمات کلینیک کلینیک فوق تخصصی آرنج

کلینیک فوق تخصصی آرنج

مفصل آرنج، وظیفه اتصال استخوان بازو به دو استخوان ساعد، یعنی رادیوس و اولنا را برعهده دارد. این مفصل از شبکه بسیار پیچیده‌ای از عضلات، رباط‌ها و تاندون‌ها تشکیل شده است و انجام حرکات ساعد و بازو را ممکن می‌کند. ممکن است هریک از اجزای این شبکه پیچیده درگیر بیماری‌های مختلف شوند و حرکات دست را تحت تأثیر قرار دهند.

درمان بیماری‌های آرنج، نیاز به تجربه و دانش تخصصی داشته و در حوزه وظایف متخصصان ارتوپدی قرار می‌گیرد. در ادامه، با وظایف پزشک متخصص آرنج، بیماری‌هایی که توسط آن‌ها درمان می‌شود و روش‌های درمانی که برای درمان بیماری‌های آرنج از آن‌ها کمک می‌گیرند، بیشتر آشنا می‌شویم.

دکتر متخصص آرنج کیست؟

تشخیص و درمان بیماری‌های مفصل آرنج و در صورت نیاز، انجام جراحی برای درمان آن‌ها توسط متخصصین ارتوپدی انجام می‌شود. متخصصین ارتوپدی، پزشکانی هستند که پس از پایان دوره پزشکی عمومی، در رشته تخصصی ارتوپدی ادامه تحصیل داده‌اند.

جراحان ارتوپد، توانایی و صلاحیت تشخیص و درمان بیماری‌های مختلف سیستم اسکلتی و عضلانی را دارند. برخی از پزشکان ارتوپد، پس از پایان دوره تخصصی، در رشته‌های فوق تخصصی مختلف ادامه تحصیل می‌دهند. دکتر فوق تخصص آرنج در زمینه آسیب‌ها و شرایط خاص مفصل، یک سال دوره آموزش تکمیلی را طی می‌کند. درمان بیماری‌های مختلف آرنج در دسته وظایف جراحان فوق تخصص شانه یا دست قرار می‌گیرد.

دکتر متخصص آرنج به درمان چه بیماری‌هایی می‌پردازد؟

از بیماری‌ها و مشکلاتی که توسط دکتر متخصص آرنج درمان می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• آسیب‌های لیگامان اولنار کولترال
  • بیماری آرنج تنیس بازان
  • آسیب‌های تاندونی یا آسیب‌های بافت نرم اطراف آرنج
  • آسیب به اعصاب یا تحت فشار قرار گرفتن اعصاب
  • آرنج گلف بازان
  • دررفتگی یا شکستگی‌های آرنج
  • سندروم تونل کوبیتال
  • سندروم تونل کارپال
  • بورسیت‌ها، مانند بورسیت اوله کرانون، یا بیماری دانش‌آموزان
  • آرتریت‌ها
  • استئوکندریت دیسیکان
  • بیماری‌های دژنراتیو مفصل آرنج
  • پارگی‌های تاندون عضله دو سر بازویی
  • التهاب تاندون عضله سه سر بازویی

جراح متخصص آرنج، این بیماری‌ها را به روش‌های جراحی و غیر جراحی، درمان می‌کند.

جراح آرنج چه تخصص‌هایی دارد؟

دکتر متخصص آرنج، توانایی تشخیص و درمان بیماری‌های آرنج و سایر بیماری‌هایی را دارد که استخوان‌ها، عضلات، تاندون‌ها و سایر اجزای سیستم اسکلتی بدن را درگیر می‌کند. پزشکان ارتوپدی که به انجام جراحی‌های آرنج مشغول هستند، اغلب دارای مدرک فوق تخصص در جراحی دست و شانه هستند و توانایی تشخیص و درمان انواع بیماری‌هایی را دارند که باعث درگیری اندام فوقانی می‌شوند.

قبل از مراجعه به دکتر آرنج چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهید؟

اگر درد آرنج شما به تازگی آغاز شده و به حدی شدید نیست که کار و فعالیت روزانه را تعطیل کند، می‌توانید ابتدا درمان‌های خانگی را امتحان کنید. برخی از دردها که ناشی از کشیدگی یا یک حرکت نادرست هستند، با کمی استراحت و استفاده از کمپرس یخ یا محدود کردن حرکات دست کاهش می‌یابند و نیازی به مراجعه به پزشک ندارند. در مواردی نیز آسیب شدیدتر بوده و باید حتماً با یک دکتر آرنج مشورت کنید.

در درمان بیماری‌های مربوط به آرنج، علاوه بر تخصص، تجربه دکتر بسیار مهم است. زیرا آسیب‌های مربوط به آرنج بسیار گسترده بوده و روش‌های درمانی نیز به همان نسبت متنوع هستند. برای یافتن بهترین دکتر متخصص آرنج، می‌توانید از گزینه‌های زیر استفاده کنید:

• نظرات بیماران در سطح اینترنت
  • ارجاع توسط پزشک عمومی
  • شبکه‌های اجتماعی یا جستجو در اینترنت
  • پرس‌وجو از افراد خانواده و آشنایانی که سابقه دردهای مشابه را داشته‌اند.

بهتر است پیش از مراجعه به پزشک، از صلاحیت و توانایی پزشک در تشخیص و درمان بیماری که به آن مبتلا هستید، مطمئن شوید. بررسی وضعیت پوشش بیمه‌ای، یکی دیگر از نکاتی است که قبل از مراجعه به پزش باید مدنظر داشته باشید. بهتر است سؤالات خود را پیش از زمان ویزیت آماده کنید. از مواردی که پیشنهاد می‌شود از دکتر متخصص آرنج خود بپرسید، می‌توان موارد زیر را نام برد:

1. آیا برای درمان بیماری من انجام جراحی نیاز است
  2. در صورت نیاز به جراحی، چگونه برای آن آماده شوم
  3. جراحی چه عوارضی می‌تواند داشته باشد
  4. دوره نقاهت این جراحی چقدر است
  5. چگونه می‌توانم از ابتلای مجدد به درد آرنج در آینده پیشگیری کنم؟
برای مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.کلینیک نیاوران

تلفن : 2626 2612 (021) – 9092630 (0901)

در چه شرایطی باید به فوق تخصص آرنج مراجعه کنید؟

وجود علائم زیر احتمالاً نشان‌دهنده وجود بیماری و مشکل در مفصل آرنج است. در صورت وجود این علائم، بهتر است برای تشخیص و درمان علت ایجاد بروز آن‌ها به دکتر متخصص آرنج مراجعه کنید:

• التهاب مفصل آرنج یا اطراف آن
  • سوزن‌ سوزن شدن، مورمور و بی‌حسی
  • وجود توده و رشد غیرطبیعی در محل مفصل آرنج
  • سفتی مفصل آرنج
  • ضعف در انگشتان

همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم، در بسیاری از موارد می‌توان آسیب‌ها و صدمات مفصل آرنج را با استراحت و استفاده از کیسه آب گرم و یخ به راحتی درمان کرد. با این حال، در موارد بسیاری نیز این درمان‌ها هیچ اثری در کاهش درد و علائم ندارند. اگر درد آرنج به موقع درمان نشود، نه‌ تنها آزاردهنده است، بلکه ممکن است در اثر حرکت و فعالیت آسیب بیشتری به عضلات کناری وارد شود و درمان سخت‌تر و طولانی‌تر شود. بنابراین در صورتی که علائم زیر را دارید، بهتر است با یک دکتر متخصص آرنج مشورت کنید:

• درد با استراحت و استفاده از یخ و درمان‌های این‌چنینی کاهش پیدا نمی‌کند.
  • حتی هنگامی که از آرنج خود استفاده نمی‌کنید و آن را حرکت نمی‌دهید، بازهم احساس درد می‌کنید.
  • درد، قرمزی و تورم در آرنج در حال بدتر شدن است.
  • دامنه حرکت در آرنج و بازو کاهش یافته است.
  • انجام کارهای روزانه، مانند شانه کردن موی سر و بلند کردن لیوان، باعث ایجاد درد در آرنج می‌شود.

وجود برخی از علائم، نشان‌دهنده مشکلی جدی در آرنج است و در صورت وجود این علائم، باید در سریع‌ترین زمان ممکن به جراح آرنج مراجعه کرد:

• درد بسیار شدید در آرنج، همراه با خون‌مردگی و التهاب در اطراف مفصل آرنج
  • تغییر شکل واضح در مفصل آرنج
  • ناتوانی در بلند کردن و حرکت داد آرنج
  • تجربه درد و سایر علائم، پس از وارد شدن آسیب به مفصل آرنج یا سقوط

پزشکان متخصص آرنج برای درمان شما چه اقداماتی انجام می‌دهند؟

یکی از درمان‌هایی که برای بیماری‌های آرنج انجام می‌شود، جراحی است. جراحی آرنج، تنها در مواردی انجام می‌شود که سایر روش‌های درمانی مانند داروها و فیزیوتراپی در بهبودی بیمار تأثیری نداشته باشند. از جراحی‌های رایجی که توسط متخصص آرنج انجام می‌شود، می‌توان موارد زیر را نام برد:

• آرتروپلاستی یا تعویض مفصل آرنج
  • سینووکتومی
  • آرتروسکوپی
  • ترمیم تاندون
  • فیوژن مفصل

این جراحی‌ها، به روش‌های مختلفی مانند جراحی باز، میکروسرجری‌ها و روش‌های کم تهاجمی قابل اجرا هستند. دکتر متخصص آرنج، پیش از جراحی، برای درمان بیماری‌هایی که مفصل آرنج را درگیر می‌کنند، از سایر روش‌های کم‌تهاجمی‌تر استفاده می‌کند. از این روش‌ها می‌توان به تزریق استروئیدها یا بوتاکس اشاره کرد.

بهترین متخصص آرنج در نیاوران کلینیک

کلینیک ارتوپدی بین‌المللی نیاوران، یکی از پیشرفته‌ترین مراکز تشخیص و درمان بیماری‌های سیستم اسکلتی و استخوانی در تهران است که به به‌روزترین دستگاه‌های موجود مجهز است. پزشکان شاغل در کلینیک نیاوران، از بهترین و مجرب‌ترین پزشکان و جراحان در شاخه‌‌های مختلف ارتوپدی از جمله جراحی آرنج هستند. پزشکان ما متعهدند که دائماً دانش خود را به‌روز نگه دارند و در جریان آخرین مطالعات علمی منتشر شده در زمینه رشته خود قرار دارند.

کلینیک فوق تخصصی آرنج، یکی از کلینیک‌های فوق تخصصی مرکز ارتوپدی نیاوران است که در درمان انواع بیماری‌های مفصل آرنج، مانند آسیب‌های تاندونی و عضلانی، آرنج تنیس بازان، آرتریت‌ها و همچنین دررفتگی‌ها و شکستگی‌های مفصل آرنج از تجربه و تخصص کافی برخوردار است. در این مرکز بین‌المللی نه‌تنها از به‌روزترین دستگاه‌ها و روش‌های درمانی استفاده می‌شود، بلکه طب سوزنی، ماساژ درمانی و … نیز به‌ عنوان درمان مکمل پیگیری می‌شود.

کلینیک نیاوران برای درمان بیماری های آرنج چه روش هایی دارد؟

درمان بیماری های آرنج با آرتروپلاستی یا تعویض مفصل آرنج، سینووکتومی، آرتروسکوپی، ترمیم تاندون و فیوژن مفصل در کلینیک نیاوران قابل انجام است.

چگونه از بهترین متخصص آرنج در نیاوران کلینیک نوبت بگیرم؟

برای دریافت نوبت از شنبه تا پنج شنبه (۸ صبح الی ۱۰ شب) با شماره های 26122626(021) یا 09019092630 تماس بگیرید.