• نوبت دهی از شنبه تا پنج شنبه ( ۸صبح الی ۱۰ شب ) ۰۲۱۲۶۱۲۲۶۲۶
    نوبت دهی ۲۴ ساعته و روزهای تعطیل ۰۹۰۱۹۰۹۲۶۳۰
نیاوران کلینیک خدمات کلینیک کلینیک فوق تخصصی زانو

کلینیک فوق تخصصی زانو

درد زانو یکی از مشکلات شایعی است که معمولا افراد مسن با آن درگیر می‌شوند. اما گاهی این درد نتیجه پارگی رباط یا غضروف است. به غیر از این آسیب‌ها، بیماری‌هایی مانند آرتروز زانو، نقرس و عفونت نیز می‌توانند باعث درد زانو شوند. با این وجود جای نگرانی نیست. زیرا به هر دلیلی که زانو درد دارید می‌توانید روی کمک پزشک فوق تخصص زانو و دکتر متخصص زانو که در کلینیک فوق تخصصی زانو نیاوران مستقر هستند، حساب باز کنید. ما با به کارگیری بهترین فوق تخصص زانو در تهران در درمان مشکلاتی مانند آرتروز، سائیدگی زانو و پارگی رباط به شما کمک خواهیم کرد.
بسیاری از دردهای جزئی زانو با انجام مراقبت‌های پزشکی مناسب قابل درمان هستند. فیزیوتراپی و استفاده از بریس زانو نیز می‌تواند به تسکین درد زانو کمک کند. با این وجود در برخی از موارد ممکن است زانوی بیمار به جراحی ترمیمی نیاز داشته باشد. در این شرایط نیز با مراجعه به دکتر فوق تخصص زانو کلینیک نیاوران می‌توانید نتیجه مطلوبی را از عمل زانو به دست آورید.

دکتر فوق تخصص زانو کیست و چه تخصص‌هایی باید داشته باشد؟

متخصصان زانو، جراحان ارتوپدی هستند که دانش تخصصی مفصل زانو را دارند. آنها بیمارانی را درمان می‌کنند که با مشکلات مختلفی در زانو از جمله آسیب استخوان، رباط، غضروف و عضله و درد همراه آن روبرو هستند. گاهی اوقات، این متخصصان با پزشکان دیگر به‌صورت تیمی کار می‌کنند. پزشکان زانو همچنین به افرادی که درد زانوی آن‌ها به‌مرور زمان ایجاد شده یا مبتلا به آرتروز هستند، کمک می‌کنند. افراد مسن معمولاً از این نوع درد رنج می‌برند، زیرا آن‌ها مدت بیشتری از زانوهایشان استفاده کرده‌اند و بافت‌های نرم مانند غضروف در این افراد سایش یافته و استخوان با استخوان مالش پیدا می‌کند. آرتروز زانو اغلب به تعویض مفصل زانو نیاز دارد اما درمان‌های غیر جراحی نیز می‌تواند مفید باشد.

پزشکان متخصص زانو انواع بیماری‌های مختلف را درمان می‌کنند. برخی از این موارد در نتیجه آسیب‌دیدگی حاد، از جمله آسیب‌های ورزشی است. سایر موارد ممکن است ناشی از مشکلات پزشکی باشد. درد زانو نه‌تنها از نظر علت، بلکه از نظر شدت نیز متفاوت است. بعضی از بیماران درد را در قسمت کوچکی از زانو احساس می‌کنند، برخی دیگر در تمام زانو احساس درد دارند.

متخصص زانو چه درمان‌ها و جراحی‌هایی انجام می‌دهد؟

هنگامی‌که به دکتر زانو درد مراجعه می‌کنید، به طور معمول پزشک در مورد وضعیت شما چند سؤال می‌پرسد. در مرحله بعد، معاینه زانو انجام می‌شود. این معاینه شامل خم شدن زانو در دامنه حرکت کامل، بررسی پایداری رباط‌ها و ارزیابی حساسیت و تورم است. در این مرحله پزشک ممکن است، آزمایش‌هایی از قبیل آزمایش خون را درخواست دهد یا ممکن است با تصویربرداری مانند اشعه ایکس همراه باشد. این ارزیابی‌ها به پزشک کمک می‌کند تا علت درد زانوی شما را تشخیص دهد و بهترین نوع درمان را متناسب با شرایط شما انتخاب کند.

گاهی اوقات، جراحان ارتوپدی و متخصصان زانو با استفاده از آرتروسکوپ به داخل مفصل زانوی شما نگاه می‌کنند تا روند درست را تعیین کنند. پزشک ممکن است برای درمان مشکل زانوها، روش درمانی را به شما پیشنهاد دهد که با ماهیت و میزان آسیب‌دیدگی زانوی شما مطابقت داشته باشد. روش درمان ممکن است درمان ساده‌ای مثل فیزیوتراپی باشد یا روش پیچیده‌تری مثل تعویض کامل زانو باشد. یکی از روشهای متداول درمان، آرتروپلاستی است که در اصل به معنی تعویض کامل یا بخشی از مفصل زانو است. تعویض کامل یا جزئی مفصل می‌تواند یک روش مؤثر در درمان افرادی باشد که با آرتروز روبرو هستند. بازسازی ACL نیز یک درمان جراحی رایج است.

متخصص زانو می‌تواند انواع دردها و آسیب‌های زانو را درمان کند. در زیر برخی از این مشکلات را ذکر می‌کنیم: آرتروز، بورسیت، آسیب غضروف، دررفتگی کاسه زانو، آسیب‌دیدگی رباط، آسیب یا پارگی مینیسک، بیماری ازگود اشلاتر Osgood-Schlatter، استئوکندریت دیسکانس، تاندونیت کشکک یا سایر مشکلات تاندون، نرم‌شدگی غضروف زیر کاسه زانو، پیچ‌خوردگی، پاره شدن ACL یا سایر آسیب‌های ACL، شکستگی در ناحیه زانو و آسیب‌های دیگر. پزشک براساس نوع مشکل شما، روش درمانی متناسب با شدت و علت درد را انتخاب می‌کند.

فوق تخصص زانو از چه روش‌هایی برای درمان استفاده می‌کند؟

پزشک بسته به علت و نوع درد زانوی شما درمان متفاوتی را به کار می‌گیرد که در زیر برخی از این موارد را ذکر می‌کنیم:

 

تجویز دارو

دکتر شما ممکن است، برای کمک به تسکین درد و یا درمان مشکلاتی مانند آرتریت روماتوئید و یا نقرس دارو تجویز کند.

 

فیزیوتراپی

پزشک ممکن است، درمان فیزیکی یا انواع مختلف تمرین‌های تقویتی را بر اساس شرایط خاص، به شما پیشنهاد دهد.

 

تزریق

در برخی موارد، پزشک ممکن است پیشنهاد دهد داروها یا مواد دیگر به طور مستقیم به مفصل تزریق شوند. برخی از داروهایی که به مفصل تزریق می‌شوند عبارتند از:

  • کورتیکواستیروئیدها: تزریق کورتیکواستروئید به مفصل زانو، ممکن است به کاهش علائم آرتریت و تسکین درد کمک کند؛ البته این تزریق‌ها همیشه مؤثر نیستند.
  • اسید هیالورونیک: اسید هیالورونیک را می‌توان بنا بر نظر پزشک در جهت بهبود تحرک و کاهش درد تزریق کرد.
  • پلاسمای غنی از پلاکت (PRP): PRP شامل تجمیع فاکتورهای رشد مختلف است که به نظر می‌رسد به‌منظور کاهش التهاب و تسریع بهبودی استفاده می‌شود. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که این روش به بهبود افراد مبتلا به استئوآرتریت کمک می‌کند، اما مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

 

جراحی

ممکن است، آسیب شما نیاز به جراحی داشته باشد اما معمولاً جراحی فوری ضروری نیست. قبل از تصمیمگیری، جوانب مثبت و منفی هر دو روش توانبخشی غیرجراحی و جراحی بازسازی را در نظر بگیرید. اگر شما جراحی را انتخاب کنید، موارد زیر ممکن است درمان مشکل شما باشند:

  • جراحی آرتروسکوپی: در این روش پزشک آسیب مفصلی را با استفاده از دوربین فیبر نوری و ابزارهای باریک و بلند که از طریق چند برش کوچک در اطراف زانوی شما قرار داده است، بررسی و ترمیم می‌کند. آرتروسکوپی، ممکن است، برای برداشتن یا ترمیم غضروف آسیب‌دیده (به خصوص اگر باعث قفل شدن زانوی شما شود) و بازسازی رباط‌های پاره شده مورد استفاده قرار گیرد.
  • تعویض جزئی مفصل زانو: در این روش، جراح متخصص زانو فقط بخش‌های بیشتر آسیب‌دیده زانو را با بخش‌های تشکیل‌شده از فلز یا پلاستیک جایگزین می‌کند.
  • تعویض کامل مفصل زانو: در این روش جراح زانو، بخش‌های آسیب‌دیده استخوان و غضروف را جدا می‌کند و با یک مفصل مصنوعی ساخته شده از آلیاژهای فلزی، پلاستیک‌ و پلیمر با کیفیت تعویض می‌کند.
  • استئوتومی: این روش شامل برداشتن بخشی از استخوانهای ران، برای تراز شدن بهتر زانو و تسکین درد آرتروز است. این جراحی، ممکن است به شما کمک کند جراحی تعویض کامل زانو را به تأخیر بیندازید یا از آن اجتناب کنید.

قبل از مراجعه به متخصص زانو چه اقداماتی را باید انجام دهیم؟

داروهای مسکن بدون نسخه می‌توانند به طور موقت درد شما را تسکین دهند، اما این داروها، درمان بیماری نیستند. اگر این داروها را به طور منظم برای کاهش درد زانو مصرف می‌کنید، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا درد زانوی شما تشخیص داده شود و هم از عوارض جانبی احتمالی استفاده از داروی مسکن جلوگیری کنید.

برای آسیب‌ جزئی می‌توانید از موارد زیر استفاده کنید:

  1. با برداشتن وزن از روی زانو و استفاده از عصا یا واکر، از زانو در برابر آسیب بیشتر محافظت کنید.
  2. به مفصل آسیب‌دیده استراحت دهید و برای مدتی از فعالیت‌‌هایی که می‌تواند آسیب زانو را بدتر کند، اجتناب کنید.
  3. استفاده از یخ می‌تواند به کاهش درد و التهاب کمک کند. یخ برای کوفتگی نیز بسیار مؤثر است.
  4. یک باند فشاری می‌تواند به جلوگیری از تورم کمک کرده و به تراز شدن زانو کمک کند؛ اما توجه داشته باشید که نباید سفت باشد و باید در شب برداشته شود.
  5. پای آسیب‌دیده را در صورت امکان در زاویه‌ای بالای قلب قرار دهید. این کار را می‌توانید با قرار دادن پای خود روی بالش انجام دهید.

فوق تخصص زانو در تهران

یکی از رایج‌ترین مشکلات در سنین بالا، درد و مشکلات زانو است که متأسفانه سایه آن روی همه فعالیت‌های روزمره سنگینی می‌کند و فرد را به کلی ناتوان می‌سازد. درمان این مشکلات می‌تواند بار سنگینی را از دوش بیمار برداشته و او را به زندگی عادی بازگرداند. اولین قدم در درمان انتخاب پزشک و کلینیک خوب است.

انتخاب پزشک خوب فوق تخصص زانو در تهران

انتخاب پزشک، اولین و مهمترین اقدام در مسیر درمان است. در انتخاب پزشک، تنها تخصص نیست که حرف اول را می‌زند؛ درواقع شما و اعتمادتان به پزشک، مهمترین بخش کار است. بهترین متخصص‌ها در صورتی که اعتماد بیمار را جلب نکنند کار خاصی از پیش نخواهند برد.

خوشبختانه فوق تخصص زانو مجرب در کشور ما بسیار زیاد است و کلینیک تخصصی زانوی نیاوران افتخار همکاری با برجسته‌ترین پزشکان متخصص زانو در تهران را دارد.

انتخاب پزشک مناسب برای درمان مشکل درد زانو بسیار مهم است زیرا اگر پزشک شما مهارت و توانایی کافی نداشته باشد و یا با معیارهای شما ناسازگار باشد، در روند درمانی تاثیر بدی خواهد گذاشت. یک تشخیص نادرست در این زمینه نه تنها وقت شما را تلف خواهد کرد بلکه هزینه گزاف بی‌فایده‌ای هم هدر خواهد رفت. هنگام انتخاب پزشک خوب موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. میزان دانش و تخصص پزشک و دارا بودن بورد تخصصی و گواهینامه‌های خاص که از بهترین دانشگاه‌ها اخذ شده باشد.
  2. بررسی رضایت بیماران و توصیه‌های دوستان و آشنایان یکی دیگر از معیارهای مهم، هنگام انتخاب پزشک خوب است. بنابراین هر چه قدر رضایتمندی سایر بیماران از پزشک بیشتر باشد، بهتر است.
  3. نحوه رفتار و برخورد پزشک با بیمار یکی از عوامل موثر و مهم برای یک پزشک مناسب است.
  4. هزینه‌ها و بیمه درمانی که توسط پزشک مقبول است.
  5. نحوه برخورد افرادی که برای پزشک کار می‌کنند مانند منشی، پرستار و غیره باید مناسب باشد.
فوق تخصص زانو

معرفی خدمات کلینیک فوق تخصصی زانو

کلینیک نیاوران با بهره‌گیری از بهترین متخصص زانو درد تهران، آماده کمک به شما جهت درمان و کاهش درد زانو است. در این کلینیک از روش‌های نوین و ویژه‌ای جهت درمان مشکلات زانو از جمله پارگی رباط صلیبی، آسیب تاندون، آرتروز زانو، ساییدگی زانو، زانو درد و انواع مشکلات تأثیرگذار بر روی زانو استفاده می‌شود. یکی از این روش‌ها تزریق اوزون در زانو است که باعث ترمیم و سفت شدن ساختارها، بافت‌های همبند و رباط‌های ضعیف و تا حدی پاره شده می‌شود. در این مجموعه انواع جراحی‌های تخصصی، زیر نظر ماهرترین متخصص جراح زانو تهران انجام می‌شود. از جمله این جراحی‌ها می‌توان به جراحی تعویض مفصل زانو، جراحی مینیسک زانو و جراحی پارگی رباط صلیبی اشاره کرد. در کلینیک فوق تخصصی زانو نیاوران شما می‌توانید انواع خدمات درمانی تخصصی مرتبط با زانو را با بهترین کیفیت دریافت کنید. دکتر متخصص عمل زانو در کلینیک ما فارغ‌التحصیل بهترین دانشگاه‌های ایران بوده و دستگاه‌های ما نیز منطبق با آخرین تکنولوژی روز هستند.

درمان پارگی رباط صلیبی

آسیب ACL به پارگی رباط صلیبی قدامی (ACL) اشاره دارد. رباط صلیبی یکی از مهم‌ترین رباط‌های زانو است. بسیاری از افراد هنگام بروز آسیب ACL صدای تق تقی را از زانو می‌شوند یا احساس ناپایداری در زانو دارند.
پروسه درمان پارگی رباط صلیبی معمولا با چند هفته توان‌بخشی آغاز می‌شود. در این روش درمانی فیزیوتراپ به شما یاد می‌دهد که چه ورزش‌هایی را انجام دهید. ضمن این که با نظارت مداوم بر روی بیمار وضعیتش بررسی می‌شود. همچنین ممکن است برای تثبیت زانو پوشیدن بریس یا استفاده از عصا توصیه شود.
هدف از توان‌بخشی کاهش درد و تورم، ترمیم کامل حرکت زانو و تقویت عضلات است. این دوره از فیزیوتراپی معمولا با موفقیت پارگی این رباط را در بدن افرادی که ورزشکار نیستند یا به صورت تفریحی ورزش می‌کنند و یا ورزش‌هایی انجام می‌دهند که استرس کمتری روی زانوها وارد می‌کند، درمان خواهد کرد.
اما اگر این پارگی در زانو ورزشکاران حرفه‌ای رخ دهد باید عمل جراحی انجام شود. در طی این عمل جراح رباط آسیب‌دیده را برداشته و آن را با قسمتی از تاندون (بافتی شبیه به رباط است و عضله را به استخوان متصل می‌کند) جایگزین می‌کند. بعد از عمل دوره دیگری از درمان توانبخشی از سر گرفته می‌شود. بازسازی موفقیت آمیز این پارگی با کمک جراحی همراه با اجرای دقیق برنامه توانبخشی معمولاً می‌تواند ثبات و عملکرد عادی را به زانو بازگرداند.

فوق تخصص زانو
فوق تخصص زانو

تعویض مفصل زانو

تعویض مفصل زانو روشی است که در آن مفصل زانوی آسیب دیده با مفصل مصنوعی یا پروتز جایگزین می‌شود. این پروتز از آلیاژهای فلزی، پلاستیکی و پلیمری ساخته شده و عملکرد زانو را تقلید می‌کند. این عمل تقریبا طی دو ساعت انجام شده ولی ریکاوری و توانبخشی آن به چند ماه زمان نیاز دارد. پزشک فوق تخصص زانو قبل از انتخاب این روش به مواردی مانند سن بیمار، وزن او، سطح فعالیتش و وضعیت عمومی بدن توجه می‌کند. نام دیگر این عمل آرتروپلاستی زانو است.
آسیب ناشی از آرتروز شایع‌ترین دلیل تعویض مفصل زانو است. البته پوکی استخوان و آرتریت روماتوئید نیز از دلایل اصلی محسوب می‌شوند. پزشکان فوق تخصص زانو معمولاً فقط زمانی جراحی تعویض مفصل زانو را تجویز می‌کنند که سایر روش‌های کمتر تهاجمی مانند کاهش وزن، استفاده از دارو، فیزیوتراپی و استفاده از وسایل کمکی مانند عصا یا بریس زانو جواب‌گو نباشد. میزان درد زانو و تاثیر آن بر روی فعالیت‌های روزانه مانند پیاده‌روی یا بالا رفتن از پله‌ها، تغییر شکل زانو، سن و وضعیت عمومی بدن، از عوامل اصلی در انتخاب این روش درمانی هستند.
همان‌طور که گفتیم بعد از عمل بیمار به چند هفته ریکاوری و فیزیوتراپی نیاز دارد. پزشکان متخصص ما می‌توانند بهترین خدمات را در این زمینه به بیماران ارائه داده و به بهترین شکل آنها را به زندگی عادی بازگردانند.

جراحی مینیسک زانو

پارگی منیسک معمولا به دو دلیل آسیب‌دیدگی و پیری رخ می‌دهد. منیسک نوعی غضروف در مفصل زانو است که برای توزیع وزن بدن و بهبود پایداری مفصل بین غضروف و استخوان قرار دارد. این بخش از زانو اهمیت زیادی برای بدن ما دارد. زیرا مفصل زانو برای انجام بیشتر فعالیت‌های بدنی استفاده می‌شود.
مفصل زانو از سه استخوان ران، درشت‌نی و پاتلا (درپوش زانو) تشکیل شده است. سطح این استخوان‌ها در داخل مفصل با لایه‌ای از غضروف پوشانده شده است. این سطح مهم به استخوان‌ها اجازه می‌دهد تا بدون آسیب‌دیدگی استخوان‌ها بر روی یک‌دیگر بغلتند. در زانوی هر فرد دو منیسک وجود دارد. منیسک میانی که در قسمت داخلی زانو واقع شده و منیسک جانبی که در قسمت بیرونی زانو است.

بدون وجود منیسک وزن بدن به طور یک‌نواخت روی استخوان‌های پا توزیع نمی‌شود. این توزیع ناهموار وزن، باعث می‌شود به نواحی خاصی از استخوان نیروی زیادی وارد شده و آرتریت زودرس زانو رخ دهد. بنابراین عملکرد صحیح منیسک برای سلامت زانو بسیار ضروری است.

تصمیم به درمان پارگی منیسک توسط دکتر زانو درد به عوامل مختلفی از جمله نوع پارگی، سطح فعالیت بدنی بیمار و پاسخ بدن او به اقدامات درمانی ساده بستگی دارد. منیسکتکتومی، ترمیم منیسک و پیوند منیسک از گزینه‌های درمانی هستند که به کمک جراحی انجام می‌شوند. تعیین مناسب‌ترین روش درمان پارگی منیسک موضوعی است که پزشکان فوق تخصص زانو کلینیک نیاوران می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. ما بهترین متخصص زانو در تهران را به شما معرفی می‌کنیم؛ تا مطمئن باشید بهترین درمان ممکن بر روی زانوی شما انجام می‌شود.

درمان آرتروز زانو

استئوآرتریت شایع‌ترین نوع آرتروز است که میلیون‌ها انسان در سراسر جهان با آن درگیر هستند. این بیماری هنگامی رخ می‌دهد که غضروف محافظت‌کننده‌ای که در انتهای استخوان‌ها قرار دارد؛ به مرور زمان ساییده می‌شود. استئوآرتریت می‌تواند به هر مفصلی در بدن آسیب برساند؛ اما بیشتر بر روی مفاصل دست، زانو، لگن و ستون فقرات تاثیرگذار است.

روش‌های زیادی برای درمان آرتروز زانو وجود دارد. مثلا در فیزیوتراپی تمریناتی برای تقویت عضلات اطراف مفصل، افزایش انعطاف‌پذیری و کاهش درد به بیمار آموزش داده می‌شود. فعالیت بدنی ملایم و منظم مانند شنا یا پیاده‌روی نیز می‌تواند در درمان آرتروز زانو مؤثر باشد.
در کاردرمانی نیز راه‌هایی به بیمار یاد داده می‌شود که به کمک آنها بتوانند کارهای روزمره را بدون اینکه فشار زیادی روی مفصل دردناک ایجاد کنند انجام دهند. به عنوان مثال مسواک زدن با دستی که آرتروز ندارد و یا استحمام به صورت نشسته.

اگر درمان‌های محافظه‌کارانه موثر نباشد از روش‌های درمانی زیر استفاده می‌شود:

  1. تزریق کورتیزون یا همان تزریق کورتیکواستروئید ممکن است درد مفصل را تسکین دهد. در این عمل بعد از بی‌حسی دارو از طریق سوزن به فضای داخل مفصل تزریق می‌شود. تزریق اسید هیالورونیک نیز ممکن است باعث تسکین درد شود. اسید هیالورونیک شبیه به مؤلفه‌ای است که در مایع مفصلی یافت می‌شود.
  2. اصلاح مجدد استخوان‌ها یا همان استئوتومی برای آرتروزهای شدید مفید است. در عمل تعویض مفصل نیز، جراح مفصل آسیب دیده را برداشته و آن را با مفصل پلاستیکی و فلزی جایگزین می‌کند.

تزریق ازون در زانو

مسکن‌ها، داروهای ضد التهابی، تزریق کورتیزون، سلول‌های بنیادی، تزریق ازون و بعضی اوقات جراحی از جمله روش‌های درمان درد زانو هستند؛ که به کمک جراح زانو انجام می‌شود. به استثنای سلول‌های بنیادی، جراحی و ازون درمانی، هیچکدام از این روش‌ها علت اصلی درد زانو را درمان نمی‌کنند.

ازون لایه‌ای در استراتوسفر زمین است که هدف اصلی آن محافظت از زمین در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید می‌باشد. در پزشکی از ازون‌درمانی بیشتر برای بهبود میزان اکسیژن مصرفی بدن و فعال کردن سیستم ایمنی بدن استفاده می‌شود.

ازون به معنای احیا یا ساخت مجدد است. بنابراین ازون درمانی به معنای ساختن مجدد بافت‌های بدن با ازون است. ازون درمانی یک روش تزریقی است که در آن با تزریق ازون بدن، سریع‌تر از حالت عادی خود را ترمیم می‌کند. ازن یک مولکول بسیار واکنش‌پذیر است و با تزریق آن در مفصل زانو، توانایی‌های بدن برای ترمیم مفصل افزایش پیدا می‌کند. تزریق ازون باعث ترمیم و سفت شدن ساختارها، بافت‌های همبند و رباط‌های ضعیف و تا حدی پاره شده می‌شود. این تزریق چرخه درد و التهاب را متوقف کرده و چرخه خون تغذیه‌کننده بدن را تسریع می‌بخشد. ضمن این که بافت‌های آسیب‌دیده را نیز هیدراتاسیون می‌کند. تمام این عوامل باعث می‌شوند که محیط بهتری برای بهبودی در مفصل زانو ایجاد شده و ضمن کاهش درد، دامنه حرکتی این اندام بهتر شود.

متخصصان کلینیک فوق تخصصی زانو نیاوران با استفاده از دانش و تجربه بهترین دکتر زانو در تهران، برای درمان زانو درد، درد مفصلی زانو، درد آرتروز، درمان آسیب‌دیدگی‌های زانو و اختلالات مفصلی زانو از این روش درمانی استفاده می‌کنند.

 

سوالاتی که بهتر است در جلسه مشاوره از جراح و دکتر متخصص زانو بپرسید

در جلسه مشاوره با جراح و فوق تخصص زانو ، بهتر است سوالات زیر را به منظور کاهش نگرانی ها از پزشک خود بپرسید:

» از پزشک خود بخواهید در رابطه با تجربه های خود در موارد مشابه صحبت کند

» از او بپرسید از چه روش ها و تجهیزاتی در درمان زانوی شما استفاده خواهد شد و مزایا و معایب این روش ها چیست

» آیا طی کردن روند درمان به کمک تکنیک ها با کمترین میزان تهاجم امکان پذیر است؟

» تحت چه شرایطی مجدد زانوی شما به جراحی نیاز خواهد داشت؟

 

هزینه‌های خدمات کلینیک زانو درد نیاوران

همان‌طور که می‌دانید روش‌های مختلفی برای درمان درد و مشکلات زانو وجود دارد که متناسب با مشکلات و شرایط هر فرد، یکی از روش‌های درمانی توسط پزشک فوق تخصص زانو انتخاب می‌شود. بنابراین مهم‌ترین عواملی که در هزینه‌های درمانی تاثیرگذار هستند، شامل مشکلات مختلف زانو و میزان درد و شدت آن و نوع درمان است. علاوه بر آن تعداد جلسات درمانی که نیاز است فرد بیمار دریافت کند، بر روی هزینه تاثیر زیادی دارد.

به عنوان نمونه در روش طب سنتی، تعداد جلسات مورد نیاز عامل مهمی در تعیین هزینه درمانی است و یا در فیزیوتراپی زانو، تعرفه فیزیوتراپی، تعداد جلسات مورد نیاز، نوع دستگاهی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیار اهمیت دارند. البته در نظر داشته باشید، اگر دارای بیمه درمانی هستید، می‌توانید در بسیاری از هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

چه زمانی باید به متخصص و جراح زانو مراجعه کرد؟

برخی از علائمی که در بدن شما دیده می‌شود، می‌تواند میزان جدی بودن درد و مشکلات زانوی شما را نشان دهد. در اینجا به چند مورد از مهم‌ترین علائم و نشانه‌های ظاهری اشاره می‌کنیم:

» تورم و سفت

» قرمزی و احساس درد

» احساس ضعف در زانو

» صدا دان زانو هنگام راه رفتن

» عدم توانایی در صاف نگه داشتن زانو

» احساس درد پس از پیاده روی

» درد زانو پس از خم شدن

» درد گرفتن زانو پس از بالا و پایین رفتن از پله‌ها

» احساس درد و مشکل هنگام سوار و یا پیاده شدن از ماشین

اگر با هر یک از این علائم بالا مواجه شدید، باید در اسرع وقت به یک فوق تخصص زانو مراجعه کنید و هر چه سریعتر، با توصیه پزشک خود یکی از روش‌های درمانی را امتحان کنید.

جمع‌بندی

اگر در زانوی خود احساس درد دارید یا علائم گفته شده در بالا را دیدید، بهتر است هر چه سریع‌تر با کلینیک فوق تخصصی زانو نیاوران تماس بگیرد. متخصصین ما به شما کمک می‌کنند هرچه سریع‌تر روند درمانی خود را آغاز کرده و سلامت خود را بازیابید.

کلینیک زانو نیاوران چه خدماتی ارائه می دهد؟

تعویض مفصل زانو، فیزیوتراپی، جراحی مینیسک زانو، درمان آرتروز زانو و پارگی رباط صلیبی، تزریق ازون در زانو

چگونه بهترین دکتر زانو را پیدا کنیم؟

هنگام انتخاب متخصص زانو خوب موارد زیر را در نظر داشته باشید:
میزان دانش و تخصص پزشک
بورد تخصصی و گواهینامه‌های خاص
رضایت بیماران
نحوه رفتار و برخورد پزشک با بیمار
هزینه‌ها و بیمه درمانی مورد تایید پزشک

4 نظر در مورد “کلینیک فوق تخصصی زانو;

  1. سلام خسته نباشید
    برای درمان درد زانو بعد از عمل چه دارو هایی رو پیشنهاد می کنید؟

    1. سلام دوست عزیز
      برای تسکین درد زانو پس از عمل جراحی معمولا دارو های ضد التهابی و غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن، دیکلوفناک، ناپروکسن را تجویز می کنند. البته توجه داشته باشید تجویز این دارو ها حتما باید توسط پزشک متخصص صورت بگیرد.

  2. سلام من مدتی هست که قسمت پشت زانوم درد میکنه. آیا ممکنه این درد نشونه بیماری خاصی باشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      درد پشت زانو را ممکن است به دلایل مختلفی تجربه کنید که شایع ترین علل آن موارد زیر هستند:
      کیست بیکر
      آرتریت
      پارگی ACL
      آسیب هایپراکستنشن
      توصیه می کنیم حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا علت درد پشت زانو به درستی تشخیص داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.