• نوبت دهی از شنبه تا پنج شنبه ( ۸صبح الی ۱۰ شب ) ۰۲۱۲۶۱۲۲۶۲۶
    نوبت دهی ۲۴ ساعته و روزهای تعطیل ۰۹۰۱۹۰۹۲۶۳۰
نیاوران کلینیک خدمات کلینیک کلینیک فوق تخصصی درمان سیاتیک

کلینیک فوق تخصصی درمان سیاتیک

سیاتیک به کمردرد ناشی از تحت فشار بودن عصب سیاتیک اشاره دارد. سیاتیک یکی از اعصاب مهم بدن است که از قسمت پایین کمر شروع شده و به سمت پاها جریان دارد. هنگامی که عاملی به این عصب آسیب می‌رساند و یا آن را تحت فشار قرار می‌دهد؛ در قسمت تحتانی کمر که به لگن منتهی می‌شود دردی ایجاد شده که به باسن و پا نیز سرایت می‌کند. در اصطلاح عامه به این وضعیت درد رگ سیاتیک و به متخصص درمان آن دکتر سیاتیک گفته می‌شود. خوش‌بختانه با ظهور روش‌های جدید درمانی حدود نود درصد از افراد مبتلا به درد سیاتیک بدون جراحی بهبود پیدا می‌کنند. این افراد فقط کافی است که تحت نظر متخصص سیاتیک باشند. ما در کلینیک فوق تخصصی درمان سیاتیک نیاوران با ارائه خدماتی نوین و بهره‌مندی از تخصص پزشکان مجرب و تحت نظر بهترین دکتر کمر درد در تهران می‌توانیم این درد را تسکین داده و شما را به زندگی عادی باز گردانیم.

برای آشنایی بیشتر با خدماتی که در این مرکز ارائه می‌شود بهتر است که ابتدا با این بیماری بیشتر آشنا شوید.

دکتر متخصص سیاتیک در تهران

مهم‌ترین مسئله این است که بدانید آیا واقعا نیازمند مراجعه به یک متخصص سیاتیک و دریافت درمان حرفه‌ای هستید یا تنها با استراحت می‌توانید مشکل خود را حل کنید؟ در پاسخ باید گفت در صورتی که علائم مربوط به سیاتیک اعصاب داشته باشید، بهتر است با مراجعه به موقع به یک دکتر خوب از حادتر شدن مشکل جلوگیری کنید. مطمئنا پزشک فوق تخصص عصب سیاتیک می‌تواند با تشخیص صحیح، بهترین و نوین‌ترین روش درمانی را متناسب با مشکل شما پیشنهاد دهد. حتی اگر راه درمان شما استراحت مطلق باشد، بهتر است پزشک آن را تشخیص دهد.

اما بهترین متخصص سیاتیک چه کسی است؟ بهترین متخصص سیاتیک، کسی است که علاوه بر تخصص و تجربه بالا، با روش‌های نوین طب فیزیکی نیز آشنایی داشته باشد. سیاتیک برای درمان کامل و جلوگیری از عود مجدد، به یک مجموعه از درمان نیاز دارد و تنها با دارو‌ یا استراحت و … درمان نخواهد شد. فیزیوتراپی و توان‌بخشی، طب سوزنی، ورزش درمانی و حتی ماساژهای دستی درمان‌های مکملی هستند که در کنار دارو باید از آن استفاده کنید و پزشک شما حتما باید با این روش‌ها آشنایی کامل داشته باشد.

برای مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.کلینیک نیاوران

تلفن : 2626 2612 (021) – 9092630 (0901)

خدمات کلینیک سیاتیک نیاوران

با وجود اینکه نوع و روش درمانی در کلینیک ما، توسط متخصص و دکتر سیاتیک و پس از معاینه دقیق و گرفتن شرح حال شما تعیین می‌شود، اما به طور معمول، اولین درمان برای تسکین درد سیاتیک، استراحت کردن است. البته شایان ذکر است که متناسب با عامل ایجاد کننده درد، باید از درمان فیزیکی موثر نیز در کنار آن استفاده شود.

دکتر متخصص سیاتیک شما ممکن است فقط چند حرکت کششی و اصلاحی تجویز کند و درد ناشی از سیاتیک را کاهش دهد. همچنین می‌توان از چند داروی خاص که توسط پزشک تجویز می‌شود، استفاده کرد که عبارت‌اند از:

  • داروهای تسکین دهنده درد
  • شل کننده‌های عضلانی
  • داروهای ضدالتهابی
  • داروهای ضدافسردگی
  • گاباپنتین
  • دولوکستین
  • کورتیزون که به صورت خوراکی و یا با تزریق اپیدورال انجام می‌شود.

محرک‌های عصبی از راه پوست گاهی اوقات برای سیاتیک مزمن بیشتر از سایر روش‌های درمانی مفید هستند. انواع تمرینات کششی و اصلاحی که باید حتما توسط فوق تخصص عصب سیاتیک سیاتیک تجویز شوند نیز برای کمک به افراد مبتلا به درد سیاتیک مفید بوده و به رفع این درد کمک می‌کنند. داروهای مورد استفاده برای درمان رگ سیاتیک شامل تسکین‌دهنده‌های درد، شل‌کننده‌های عضلانی، داروهای ضدالتهابی و داروهای ضد افسردگی است. شاید تعجب کنید که چرا از داروهای ضد افسردگی استفاده می‌شود. اما جالب است بدانید که این داروها در واقع با کاهش درک درد در مغز می‌توانند در درمان درد سیاتیک موثر باشند.

کورتیزون که به صورت خوراکی یا با تزریق موضعی (تزریق اپیدورال) مصرف می‌شود نیز گاهی اوقات می‌تواند در تسکین درد سیاتیک مفید باشد.

همان‌طور که گفتیم درد سیاتیک بیشتر به دلیل فتق دیسک کمر رخ می‌دهد. بنابراین در برخی از شرایط که وضعیت بیمار اورژانسی است و فتق عملکرد بدن را به شدت تحت تاثیر قرار داده است؛ با جراحی دیسک مبتلا به فتق که در اصطلاح عامه به آن عمل سیاتیک گفته می‌شود؛ درد سیاتیک نیز خود به خود از بین می‌رود.

 


 

مطالعه بیشتر: برای دیسک کمر به چه دکتری مراجعه کنیم؟

 


فیزیوتراپی

پزشکان کلینیک فوق تخصصی درمان سیاتیک نیاوران پس از بهبودی درد حاد، معمولا از فیزیوتراپی به عنوان برنامه توانبخشی برای درمان درد سیاتیک استفاده می‌کنند. در این روش درمانی شما تحت نظر یک فیزیوتراپیست قرار گرفته و با حرکات اصلاحی آشنایی می‌شوید که می‌توانند وضعیت بدن را تغییر داده و با تقویت عضلات کمر و بهبود انعطاف‌پذیری ستون فقرات درد را کاهش دهند. این نکته را فراموش نکنید که این حرکات اصلاحی حتما باید توسط یک پزشک متخصص، مجرب و آموزش دیده انجام شود. گاهی انجام حرکات اصلاحی به صورت غیراصولی صدمات جبران ناپذیری را به کمر وارد می‌کند.

تزریق استروئید

در بعضی موارد پزشکان ما ممکن است تزریق داروی کورتیکواستروئیدی به نواحی اطراف ریشه عصبی که درگیر شده است را توصیه کنند. کورتیکواستروئیدها با سرکوب التهاب در اطراف عصب تحریک‌شده به کاهش درد کمک می‌کنند. البته تاثیر این داروها در عرض چند ماه از بین می‌رود. از طرفی تعداد دفعاتی که می‌توانید از تزریق استروئیدی به عنوان روشی برای درمان درد سیاتیک استفاده کنید محدود است. زیرا شانس بروز عوارض جانبی، با تزریق مداوم این دارو افزایش پیدا می‌کند. بنابراین حتما دوره درمان خود را در یک مرکز به اتمام برسانید. چرا که در این صورت تعداد دفعاتی که تزریق انجام داده‌اید؛ در پرونده پزشکی‌تان درج خواهد شد.

عمل جراحی

این گزینه معمولاً زمانی انتخاب می‌شود که عصب فشرده شده باعث ایجاد ضعف قابل توجهی در اندام‌های تحتانی شده؛ قدرت کنترل روده یا مثانه به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و درد بیمار به تدریج بدتر می‌شود یا با انجام سایر روش‌های درمانی بهبود نمی‌یابد. اگرچه معمول به این جراحی عمل رگ سیاتیک می‌گویند؛ اما به زبان علمی در این روش درمانی، جراح استخوان یا بخشی از دیسکی که دچار فتق شده است و به عصب سیاتیک فشار وارد می‌کند را بر می‌دارد؛ و به خود عصب سیاتیک کاری ندارد. به این ترتیب عصب آزاد شده و درد در عرض چند هفته پس از عمل بهبود پیدا می‌کند. این نکته را فراموش نکنید که معمولا از جراحی به عنوان آخرین روش برای درمان سیاتیک استفاده می‌شود و ما در کلینیک سیاتیک و کلینیک درد نیاوران سعی می‌کنیم از روش‌های غیرتهاجمی استفاده کنیم.

 


بیشتر بخوانید : عمل دیسک کمر


 

آیا روش خانگی برای درمان درد سیاتیک وجود دارد؟

استفاده از مسکن‌ها و داروهای شل‌کننده عضلات به عنوان روش‌های ساده برای درمان درد سیاتیک شناخته می‌شوند. استفاده موضعی از کمپرس آب گرم، مصرف داروهای خارج از نسحه ضد درد مانند استامینوفن، داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند ناپروکسن، ایبوپروفن و آسپرین می‌توانند تا حدودی این درد را به صورت موقتی کاهش دهند. اما فراموش نکنید که اگر درد سیاتیک به دلیل فتق دیسک یا مشکلات جدی‌تر ایجاد شده باشد؛ حتما باید برای درمان آن توسط پزشک متخصص معاینه شوید. ستون فقرات اندامی بسیار حساس است که از نخاع حمایت می‌کند. بنابراین استفاده نادرست از روش‌های درمانی خانگی و عدم مراجعه به مراکز معتبر درمانی می‌تواند عواقب سنگینی را به همراه داشته باشد. ضمنا روش‌های درمانی که معمولا از آنها به عنوان درمان سیاتیک یاد می‌شود؛ علت اصلی بیماری را معالجه نمی‌کنند. بلکه راهی موقتی برای کاهش علائم هستند. با این وجود دردهای مزمنی که چند هفته ادامه دارند؛ با انجام اقدامات ساده تسکین پیدا نمی‌کنند یا تسکین آنها موقتی است؛ باید توسط متخصص بررسی شوند.

آیا می‌توان از سیاتیک جلوگیری کرد؟

پاسخ کلی به این سوال مثبت است. با جلوگیری از آسیب‌دیدگی کمر می‌توان از سیاتیک تا حدودی جلوگیری کرد. انجام تمرینات ورزشی مناسب مانند یوگا و پیلاتس گاهی اوقات در جلوگیری از آسیب‌دیدگی کمر موثر هستند.

هزینه‌های درمان سیاتیک در کلینیک نیاوران

هزینه‌های درمان سیاتیک بیشتر شرایط فرد بیمار دارد زیرا دکتر متخصص سیاتیک ، متناسب با میزان و شدت حاد بودن بیماری هر فرد از روش‌های درمانی مختلفی استفاده می‌کند. هر راهکاری هزینه‌های خاص خود را دارد.

به عنوان نمونه در حالت اپیدورال هزینه بسیار کمتری نسبت به عمل جراحی پرداخت می‌شود (تقریبا به اندازه یک دهم عمل جراحی). هزینه عمل لیزری نیز با توجه به بیمارستان و کیفیت دستگاه‌هایی که در حین عمل مورد استفاده قرار می‌گیرند، بین 5 تا 20 میلیون تعیین شده است.

کلینیک سیاتیک نیاوران چه خدماتی دارد؟

فیزیوتراپی، تزریق استروئید، دارو درمانی و عمل جراحی سیاتیک

چگونه از فوق تخصص عصب سیاتیک نوبت بگیرم؟

برای دریافت نوبت از شنبه تا پنج شنبه (۸ صبح الی ۱۰ شب) با شماره های 2626 2612 (021) یا 09019092630 تماس بگیرید.

4 نظر در مورد “کلینیک فوق تخصصی درمان سیاتیک;

    1. سلام دوست عزیز
      ورزش های مختلفی برای کاهش درد سیاتیک موثر هستند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:
      حرکت کشش زانو به سمت داخل شکم
      کشش همسترینگ ایستاده
      حرکت پل

    1. سلام کاربر گرامی
      ورزش آب درمانی برای درد سیاتیک بسیار موثر است اما گاهی به واسطه شرایط خاص بیماری بهتر است این ورزش انجام نشود.در ادامه به موارد منع انجام این تمرینات اشاره می کنیم:
      افراد دارای بیماری دیابت
      خانم های باردار
      افراد دارای پوکی استخوان شدید
      بیماران دارای نارسایی قلبی
      افراد مبتلا به بی اختیاری ادرار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.