جراحی ستون فقرات

Spinal Surgery

به طور معمول، عمل جراحی ستون فقرات به عنوان یک گزینه پس از یک دوره درمان بدون جراحى (مانند دارويي، فیزیوتراپی، تزریق و ورزش) انتخاب مى شود. تصمیم گیری در مورد جراحی ستون فقرات به میزان زیادی به علائم شما (به عنوان مثال، میزان درد، توانایی انجام فعالیت های روزمره)، فوريت در جراحی و عوارض آن بستگی دارد.

برای برخی از انواع درد، تکنیک های جراحی كم تر تهاجمی گزینه هايي برای تسکین سريع درد هستند. برای انواع درد ديگر، مداخله جراحی مناسب نيست و اغلب توصیه می شود تا پیش از عمل جراحی چند گزینه محافظه کارانه را دنبال کنید.

تشخیص دقیق بیماری

جراحی ستون فقرات بر روى اصلاح یک ضایعه آناتومیک متمرکز است و هرگز “اکتشافی” نیست. برای بیمارانی که از كمردرد رنج می برند اما هیچ علت مشخصی ندارند، جراحی ستون فقرات توصیه نمی شود و درمان محافظه کارانه توصیه مى شود. از تست های تشخیصی (مانند ام آر آي یا دیسکوگرام) برای مشخص کردن علت درد استفاده می شود.

انتخاب جراح، مهمترین گرینه در درمان

جراحی ستون فقرات معمولا يك گزينه است، به این معنی که به عنوان یک رویکرد برای افزایش توانایی عملکرد و کاهش درد محسوب می شود. پزشک می تواند عمل جراحی ستون فقرات را توصیه کند، اما انتخاب آن با شما است . فقط در موارد نادر (بیمارى هاى عصبى مانند بى اختيارى ادرار يا مدفوع) جراحی ستون فقرات ضروری است .

مشاوره قبل از جراحی ستون فقرات

در هنگام تصمیم گیری در مورد جراحی، نقش جراح ستون فقرات، آموزش شما و کمک به فرایند تصمیم گیری است اطلاعاتی را در مورد طیف وسیعی از گزینه ها به شما ارائه می دهد و آنچه از لحاظ فنی امکان پذیر است، مشکل و خطر روش و مزایای بالقوه آن را توصيف مى كند. بنابراین مهم است كه جراح ستون فقراتى را انتخاب کنید که اطلاعات صحيحي به شما ارائه دهد.

انتخاب جراح متخصص ستون فقرات

یک پزشک که بر جراحی ستون فقرات تمركز دارد مى تواند از روش هاى جديد تر نيز استفاده كند. هر دو جراح اعصاب و جراح ارتوپد می توانند در جراحی ستون فقرات تخصص داشته باشند و ممکن است در آموزش جراحی ستون فقرات آموزش خاصی ديده باشند.