...
    نوبت دهی ۲۴ ساعته و روزهای تعطیل ۰۹۰۱۹۰۹۲۶۳۰
نیاوران کلینیک خدمات کلینیک کلینیک فوق تخصصی دست

کلینیک فوق تخصصی دست

دست اندام مهمی در نیم‌تنه فوقانی بدن محسوب می‌شود. شما برای انجام هرکاری نیاز به دست‌ها و حتی انگشتان خود دارید. بنابراین وقتی در این اندام دچار مشکلاتی مانند درد، آرتروز و بی‌حسی می‌شوید؛ انجام کارهای ساده روزانه نیز برای‌تان دشوار خواهد شد. در این شرایط باید به دنبال پزشک فوق تخصص دست باشید که بسیار هم کمیاب است. اما نگران نباشید؛ چرا که ما در کلینیک فوق تخصصی دست نیاوران بهترین فوق تخصص دست در تهران را در اختیار داریم و می‌توانیم انواع درمان‌های موثر برای رفع مشکلات و بیماری‌های دست را با بهترین کیفیت به شما عرضه کنیم.
ما در این مجموعه از تجربیات بهترین ارتوپد دست و فوق تخصص دست در تهران بهره برده‌ایم. بنابراین با مراجعه به کلینیک فوق تخصصی دست نیاوران خیال‌تان راحت است که به بهترین فوق تخصص دست در ایران دسترسی دارید.

چه خدماتی در کلینیک فوق تخصصی دست ارائه می‌شود؟

درمان خواب رفتن دست، درمان آرتروز دست، درمان دست درد، درمان درد مچ دست، درمان کیست مچ دست، درمان درد آرنج، درمان بی حسی دست و درمان تونل کارپ تنها بخشی از خدماتی هستند که توسط دکتر دست این مجموعه به بیماران عرضه می‌شوند. در کنار این خدمات می‌توانید از مشاوره فوق تخصص شانه برای درمان مشکلات موثر بر روی این اندام نیز استفاده کنید. در ادامه شما را با خدمات مرکز تخصصی دست ایران بیشتر آشنا می‌کنیم.

برای مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.کلینیک نیاوران

تلفن : 2626 2612 (021) – 9092630 (0901)

درمان آرتروز دست

نام دیگر آرتروز ورم مفاصل است. زنان بیشتر از مردان در معرض این بیماری قرار دارند؛ و شایع‌ترین علل آن نیز افزایش سن، انجام حرکات تکراری با دست و آسیب‌دیدگی این اندام بر اثر ضربه است. البته ژنتیک نیز می‌تواند عاملی در ایجاد آرتروز باشد. پزشک کلینیک فوق تخصصی دست نیاوران پس از انجام آزمایشات اولیه، برنامه درمانی بیمار را آغاز می‌کند. روش‌های زیادی برای کاهش علائم این بیماری وجود دارد.
به عنوان مثال داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن سدیم می‌توانند درد را تا حدود زیادی کاهش دهند. گاهی نیز از داروهای ضدروماتیسمی اصلاح‌کننده بیماری (DMARDs) برای درمان آرتریت روماتوئید یا همان روماتیسم مفصلی استفاده می‌شود. اما همان‌طور که از نام این داروها مشخص است؛ اینها علت اصلی بیماری را درمان نمی‌کنند. بلکه نوعی تسکین‌کننده درد هستند.
تزریق استروئید و کورتیزون از جمله روش‌های درمانی پیشرفته‌تری هستند که می‌توانند با کاهش التهاب، درد آرتروز دست را کاهش دهند. در موارد نادر دکتر فوق تخصص دست مرکز ما ممکن است عمل جراحی را برای درمان آرتروز دست تجویز کند. نوع عمل به میزان آرتریت و سبک زندگی فرد بستگی دارد.
به عنوان مثال جراحی که دو استخوان درگیر را به هم متصل می‌کند، معمولاً برای افرادی استفاده می‌شود که از نظر فیزیکی فعال هستند. فوق تخصص دست معمولا برای کسانی که کمتر فعالیت بدنی دارند؛ عمل جراحی تعویض مفاصل را ترجیح می‌دهد. به همین دلیل هم قبل از انجام هر نوع درمانی، بیمار باید تمام گزینه‌ها را با دکتر متخصص دست و شانه یا دکتر ارتوپد دست در میان بگذارد تا بتواند بهترین روش درمانی را انتخاب کند.

درمان عصب دست

آسیب‌های عصبی دست می‌توانند ناشی از بریدگی، فشار، کشش یا حتی ضربه باشند. وقتی عصبی در بدن آسیب می‌بیند؛ دیگر نمی‌تواند سیگنال‌های عصبی را به‌درستی به مغز منتقل کند. بنابراین ممکن است حس لامسه و دامنه حرکتی اندامی که آسیب دیده است دچار اختلال شود. برخی از آسیب‌های عصبی ممکن است به خودی خود بهبود یابند. اما آسیب‌های شدید نیاز به جراحی دارند. بنابراین اگر احساس می‌کنید دست‌تان دیگر کارایی قبل را ندارد و آسیب‌دیده است؛ برای درمان و عمل عصب دست روی کمک پزشکان متخصص مرکز ما حساب باز کنید.
آسیب‌های عصبی به 5 دسته تقسیم می‌شوند. آسیب‌های درجه اول تا سوم ممکن است به خودی خود بهبود یابند؛ اما جراحات درجه چهارم و پنجم در اغلب موارد نیاز به عمل جراحی دارند. قطع یا له شدن عصب توسط یک شی تیز، جزء آسیب‌هایی است که بلافاصله باید عمل شود. اما برای برخی از صدمات عصبی ممکن است قبل از انجام عمل جراحی، مدت کوتاهی انتظار تجویز شود؛ تا پزشک تشخیص دهد که آیا اعصاب و بافت‌ها روند بهبودی را شروع کرده‌اند یا خیر؟
انواع مختلفی از عمل‌های جراحی برای ترمیم و درمان عصب دست وجود دارد. نوع جراحی که انجام می‌دهید به عوامل بسیاری از جمله میزان آسیب‌دیدگی و اندازه شکافی که بین اعصاب جدا شده ایجاد شده است؛ بستگی دارد. بر اساس آسیب‌دیدگی، دکتر متخصص دست یا جراح دست کلینیک نیاوران مشخص خواهد کرد که چه زمانی باید عمل جراحی انجام دهید؛ و چه نوع ترمیمی باید برای درمان درد دست در نظر گرفته شود.

درمان درد دست

دست یکی از شگفت‌انگیزترین قسمت‌های بدن شماست. سازمان پیچیده دست شامل استخوان‌ها، رباط‌ها، تاندون‌ها، اعصاب، پوست و سایر ساختارهایی است که به بدن شما اجازه می‌دهند انواع مختلفی از فعالیت‌ها را انجام دهد.
بیشتر بیماری‌هایی که روی دست تاثیر می‌گذارند و درد ایجاد می‌کنند به چند روش درمانی ساده پاسخ خواهند داد. به نظر بسیاری از متخصصان هر بیماری، با یکی از این روش‌ها بهتر درمان می‌شود. اما چه درمانی برای شما مناسب است؟ این سوال را فقط دکتر فوق تخصص دست می‌تواند پاسخ دهد. چرا که علت علائمی مانند درد، قبل از شروع برنامه درمانی باید توسط پزشک متخصص در این زمینه تشخیص داده شود. برخی از درمان‌هایی که در کلینیک فوق تخصصی دست نیاوران توسط بهترین فوق تخصص دست در تهران تجویز می‌شوند؛ در ادامه تشریح شده‌اند.
اگر درد شدید باشد و بیمار با استراحت کردن نتواند آن را کاهش دهد؛ از مچ‌بندهای طبی برای استراحت دادن به این اندام استفاده می‌شود. این مچ‌بندها حتما باید توسط دکتر فوق تخصص دست تجویز شوند. یخ ابزاری مفید برای کنترل التهاب و کاهش درد است. با گذاشتن یخ روی ناحیه ملتهب، می‌توانید تورم را کاهش داده و در عین حال درد را نیز کنترل کنید. گرما درمانی نیز همین خاصیت را دارد. اما هیچکدام از این روش‌ها نمی‌توانند علت اصلی را از بین ببرند.
دست درماني که توسط دکتر متخصص دست یا ارتوپد دست انجام می‌شود؛ روش‌های مختلفی دارد که هر کدام از آنها می‌توانند در انواع بیماری‌های دست قابل استفاده باشند. این روش‌ها به جلوگیری از عود علائم نیز کمک می‌کنند.

درمان کیست مچ دست

کیست‌های گانگلیون توده‌های غیرسرطانی هستند؛ که بیشتر در طول تاندون یا مفاصل مچ دست شکل می‌گیرند. البته مچ پا نیز ممکن است به این بیماری مبتلا شود. این کیست‌ها معمولا گرد یا بیضی هستند و با یک مایع ژله‌ای پر شده‌اند. کیست‌های گانگلیونی اندازه‌های مختلفی دارند و در صورت فشار آوردن بر روی اعصاب ممکن است درد ایجاد کرده و دامنه حرکتی دست را کاهش دهند. اگر این کیست برای بدن مشکلی ایجاد کند؛ معمولا دکتر فوق تخصص دست انجام درمان‌های تخصصی این عارضه را توصیه می‌کند. از روش‌های زیر معمولا برای کاهش علائم این کیست‌ها استفاده می‌شود.
از آنجا که فعالیت می‌تواند باعث بزرگ‌تر شدن کیست شود، ممکن است پزشک بی‌تحرکی موقت دست و بستن آن با بریس یا اسپلینت را تجویز کند. هرچه کیست منقبض‌تر شود؛ ممکن است فشار کمتری را بر روی اعصاب وارد کرده و درد کمتر شود. البته فراموش نکنید که باید از استفاده طولانی مدت بریس یا اسپلینت خودداری کنید؛ چراکه این ابزارها باعث ضعف عضلانی می‌شوند.
آسپیراسیون نیز روشی است که در آن پزشک فوق تخصص دست از سوزن برای بیرون کشیدن مایعات از کیست استفاده می‌کند. البته با این روش ممکن است کیست عود کند. اما اگر این رویکردها نتوانند بیماری را کنترل کنند؛ ممکن است انجام عمل جراحی ضروری باشد. در طی این عمل، پزشک کیست و ساقه‌ای که آن را به مفصل یا تاندون وصل کرده است را بر می‌دارد. به ندرت این عمل جراحی می‌تواند به اعصاب اطراف، رگ‌های خونی یا تاندون‌ها آسیب رسانده و موجب عود مجدد شود.

درمان تونل کارپ

سندرم تونل کارپ بیماری است که باعث بی‌حسی، سوزن سوزن شدن و سایر علائم در دست و بازو می‌شود. این سندرم در اثر فشرده شدن عصبی که در تونل کارپال دست وجود دارد ایجاد می‌شود. تونل کارپ یک گذرگاه باریک در قسمت کف دست و مچ است. آناتومی مچ دست، بیماری‌های زمینه‌ای و انجام حرکات تکراری با دست می‌توانند در ایجاد سندرم تونل کارپ نقش داشته باشند.
درمان تونل کارپ معمولاً باعث رفع سوزن سوزن شدن و بی‌حسی می‌شود؛ و عملکرد مچ دست را به حالت عادی باز می‌گرداند. فقط فراموش نکنید که این درمان باید توسط دکتر متخصص دست و شانه انجام شود.
به غیر از روش‌های ساده‌ای مانند استراحت دادن به مچ و استفاده از داروهای ضد درد، کمپرس یخ و مچ‌بندهای طبی، روش دیگری به نام جراحی نیز برای درمان این عارضه وجود دارد. اگر علائم شدید باشد یا به سایر درمان‌ها پاسخ ندهد ممکن است جراحی انجام شود. هدف از جراحی تونل کارپ، کاهش فشاری است که روی عصب وارد شده است.
این جراحی ممکن است با دو روش مختلف انجام شود. در روش آندوسکوپی جراح از یک دستگاه تلسکوپ مانند مجهز به یک دوربین کوچک (آندوسکوپ) برای دیدن داخل تونل کارپ استفاده می‌کند. سپس رباط‌های مچ دست را از طریق ایجاد یک یا دو برش کوچک قطع می‌کند. جراحی آندوسکوپی نسبت به جراحی باز ممکن است در چند روز یا هفته‌های اول بعد از عمل باعث درد کمتری شود. در جراحی باز نیز جراح کف دست را برای دیدن تونل کارپ می‌برد؛ و برای آزاد شدن اعصاب، بخشی از رباط‌ها را پاره می‌کند.
ما در کلینیک فوق تخصصی دست نیاوران، آماده ارائه انواع خدمات درمانی و تشخیصی در زمینه مشکلات مرتبط با دست و دردهای این ناحیه هستیم. در صورتی که در این ناحیه دچار درد هستید؛ می‌توانید با بهره بردن از تخصص بهترین دکتر فوق تخصص دست در تهران، مناسب‌ترین درمان‌ها را دریافت کنید.