...
    نوبت دهی ۲۴ ساعته و روزهای تعطیل ۰۹۰۱۹۰۹۲۶۳۰
نیاوران کلینیک خدمات کلینیک کلینیک فوق تخصصی درد

کلینیک فوق تخصصی درد

حداقل 100 میلیون نفر در آمریکا و بیش از 1.5 میلیارد نفر در سراسر جهان با درد مزمن به زندگی خود ادامه می‌دهند. این آمار بسیار چشم‌گیر است؛ و به ما یادآوری می‌کند که دردهای مزمن تا چه میزان شایع هستند. در ایران نیز دردهای مزمنی مانند درد استخوان و درد مفاصل بسیار رواج دارند. اما آیا راهی برای درمان این دردها و تسکین آنها وجود دارد؟ بله. ما در کلینیک فوق تخصصی درد نیاوران به صورت تخصصی انواع دردهای مزمن مفصلی، اسکلتی و عضلانی را به کمک تجربه پزشک متخصص درد درمان می‌کنیم. ما در کلینیک درد نیاوران با توجه به علت بیماری، از روش‌های مختلفی برای تسکین استفاده خواهیم کرد.

کلینیک درد چیست؟

بیشتر بیمارانی که برای درمان به کلینیک درد مراجعه می‌کنند؛ بی‌خوابی‌های شبانه ناشی از درد خود را به عنوان عاملی برای کاهش تمرکز ذهنی در روز بعد معرفی می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت که دردهای مزمن استخوانی و مفصلی نه تنها می‌توانند خواب شبانه آرام را از شما سلب کنند؛ بلکه گاها تمرکز ذهنی شما را نیز به هم زده و بر روی زندگی روزمره به شدت تاثیر می‌گذارند.

بنابراین اگر درد مزمن به بخشی از زندگی شما تبدیل شده است؛ و نمی‌دانید با این درد و عواقب ناشی از آن باید چه کار کنید؛ کافی است که با پزشکان متخصص درد که در کلینیک فوق تخصصی درد نیاوران مستقر هستند تماس بگیرید و از مشاوره آنها نهایت بهره را ببرید. ما به دلیل بهره بردن از دکتر متخصص درد مجرب در زمینه تسکین انواع دردهای استخوانی و مفصلی، خود را بهترین کلینیک درد تهران می‌دانیم.

آشنایی با بهترین کلینیک فوق تخصصی درد در تهران

کلینیک درد که گاهی به آن کلینیک مدیریت درد نیز گفته می‌شود؛ مرکزی است که بر روی تشخیص و کنترل دردهای مزمن تمرکز دارد. برخی از کلینیک‌های درد روی رویه‌هایی که برای مقابله با انواع خاصی از درد مانند درد گردن و کمردرد مفیدند؛ متمرکز هستند.

اما برخی از این کلینیک‌ها در واقع یک کلینیک بین رشته‌ای هستند و رویکردی را اتخاذ می‌کنند که کل افراد مبتلا به دردهای مزمن می‌توانند از خدمات آنها استفاده کنند. کلینیک فوق تخصصی درد نیاوران از این دسته مراکز است و می‌تواند با تجربه بسیار بالا به تمام بیمارانی که دردهای مزمن و شدید دارند کمک کند.

ما در بهترین کلینیک درد در تهران، به بیمارانی که از درد استخوان و درد مفاصل رنج می برند کمک می کنیم تا به زندگی عادی خود بازگشته و بتوانند بدون تحمل درد و به صورت طبیعی فعالیت‌های عادی و روزانه خود را انجام دهند. در مرکز ما بهترین فوق تخصص درد در تهران مستقر بوده و به شیوه‌هایی که در ادامه تشریح می‌کنیم؛ انواع دردهای استخوانی و مفصلی را درمان می کند.

دکتر استخوان درد به درمان چه درد هایی می پردازد؟

فوق تخصص درد با توجه به تخصصی که دارد به درمان درد های زیر، که به همه آن ها اشاره شده است، می پردازند:

درمان دردهای استخوانی

درد استخوان اغلب یک درد عمیق یا نافذ است؛ که شب‌ها و هنگام حرکت دادن اندام آسیب‌دیده بدتر می‌شود. درد استخوان یا حساسیت به لمس یکی از مشکلات شایع در جامعه ما به ویژه در میان افراد میان‌سال یا کهن‌سال است. با افزایش سن، بدن شما دستخوش تغییرات زیادی می‌شود. میزان فعالیت بدنی و تراکم استخوان با افزایش سن به‌طور کلی کاهش می‌یابد. این موضوع باعث می‌شود بیشتر در معرض آسیب‌دیدگی و شکستگی استخوان قرار بگیرید.
درست است که در اکثر مواقع درد استخوان در میان‌سالی و کهن‌سالی به احتمال زیاد به کاهش تراکم استخوان یا آسیب‌دیدگی مربوط است؛ اما گاهی این درد می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری جدی زمینه‌ای مانند آرتروز باشد. همچنن در موارد بسیار محدودی درد یا حساسیت استخوان می‌تواند نتیجه عفونت، قطع خون‌رسانی و سایر بیماری‌ها نیز باشد. بنابراین اگر درد استخوانی غیر قابل توضیحی دارید؛ هرگز این درد را نادیده نگیرید و حتما در اسرع وقت به پزشک متخصص درد مراجعه کنید.
پوکی استخوان بیماری است که در آن حجم توده استخوانی بدن به مرور زمان کاهش پیدا می‌کند. بسیاری از بیمارانی که برای درمان درد استخوان به کلینیک درد مراجعه می‌کنند؛ به این بیماری مبتلا هستند. افزایش سن، تغییرات هورمونی و عدم فعالیت بدنی، عواملی هستند که در کاهش تراکم استخوان نقش دارند. این بیماری می‌تواند احتمال ابتلا به شکستگی و درد استخوان را افزایش دهد.
با وجود این که علل متفاوت و بی‌شماری برای درد استخوان وجود دارد؛ پزشکان کلینیک فوق تخصصی درد نیاوران قبل از انجام هرگونه مداخله پزشکی، با بررسی جواب آزمایش‌ها و معاینه فیزیکی بیمار، ابتدا علت درد را تشخیص می‌دهند. به این ترتیب می‌توان بهترین شیوه درمانی را برای بیماران تعیین کرد.
پس از تشخیص با تجویز دارو سعی می‌شود تا درد بیمار تا حدودی کنترل شود. اگر درد شدید نباشد؛ این مرحله از درمان نیز انجام نخواهد شد. سپس با استفاده از درمان‌های مداخله‌ای مانند طب فیزیکی و توان‌بخشی سعی می‌شود که درد بیمار کاملا از بین رفته و دامنه حرکتی اندام‌هایش به حالت طبیعی باز گردد. در این شیوه درمانی که به حرکت درمانی نیز معروف است بیمار تحت نظر فیزیوتراپیست، حرکات اصلاحی خاصی را برای بازگرداندن توانایی‌های بدنی‌ انجام می‌دهد. ما در کلینیک درد نیاوران می‌توانیم انواع کمردرد مزمن، دیسک کمر و گردن، سیاتیک، فیبرومیالژی، خستگی مزمن، سردرد و میگرن، آرتروز زانو، درد دیواره قفسه سینه، درد فک، درد لگن، سندرم درد منطقه‌ای پیچیده و حتی درد کف پا را با به کارگیری مجهزترین دستگاه‌های روز دنیا و پیشرفته‌ترین روش‌های درمانی بهبود دهیم. هدف متخصصین ما در این مرکز درمان عارضه‌های حاد و مزمن استخوانی و مفصلی است.

درمان دردهای مفصلی

مفاصل قسمت‌هایی از بدن هستند که استخوان‌ها را به هم وصل می‌کنند. این اتصالات به ما اجازه می‌دهند تا استخوان‌های سیستم اسکلتی خود را به راحتی حرکت دهیم. شانه‌، ران، آرنج و زانو از جمله مهم‌ترین اندام‌هایی هستند که به کمک مفاصل تکان می‌خورند.
درد مفاصل به ناراحتی و دردی اشاره دارد که در هر یک از مفاصل بدن احساس می‌شود. درد مفصلی یکی از شایع‌ترین دردها در جهان است. البته معمولا بیماران برای درمان این دردها نیازی به مراجعه به بیمارستان ندارند. اما اگر درد مفصلی امان‌تان را بریده است؛ می‌توانید برای تسکین آن روی خدمات کلینیک درد نیاوران حساب باز کنید. گاهی اوقات درد مفصلی نتیجه بیماری یا جراحتی است که باید توسط دکتر درد تشخیص داده و درمان شود. البته آرتریت نیز علت شایع دردهای مفصلی است.
یکی از شایع‌ترین دلایل درد مفصلی آرتروز است. دو نوع اصلی آرتروز عبارتند از استئوآرتریت (OA) و آرتریت روماتوئید (RA). البته استئوآرتریت بیشتر در سنین بالای 40 سال ایجاد می‌شود و به آرامی پیشرفت می‌کند. مفاصل مچ دست، آرنج دست‌ها، باسن و زانوها از جمله مفاصلی هستند که بیشتر تحت تاثیر این بیماری قرار دارند.
درد مفصلی که به دلیل استئوآرتریت ایجاد می‌شود بیشتر ناشی از تخریب غضروفی است که به عنوان کوسن و کمک فنر در مفاصل عمل می‌کند.
طبق آمارهای منتشر شده، آرتریت روماتوئید که دومین آرتریت شایع در جهان است؛ حدود 1.5 میلیون نفر را فقط در آمریکایی مبتلا کرده است. این بیماری بیشتر از مردان بر روی زنان تأثیر می‌گذارد. آرتریت روماتوئید می‌تواند با گذشت زمان باعث تغییر شکل و ناتوانی مفاصل شده و درد، التهاب و تجمع مایعات در مفاصل را به وجود آورد. در این بیماری سیستم ایمنی بدن به غشایی که مفاصل را احاطه کرده است حمله می‌کند.
البته درد مفاصل گاهی ناشی از بورسیت یا التهاب اطراف مفاصل، لوپوس، نقرس، شکستگی غضروف، آسیب‌دیدگی، تاندونیت یا التهاب تاندون، عفونت استخوان یا مفصل، استفاده بیش از حد از مفصل، فیبرومیالژیا، پوکی استخوان، سارکوئیدوز و نرمی استخوان است.
در کلینیک درد نیاوران ما می‌توانیم به بیمارانی که نیازی به استفاده از روش‌های تهاجمی مانند جراحی ندارند کمک کنیم که به زندگی عادی خود برگردند. در این کلینیک به صورت تخصصی روی روش‌های توان‌بخشی کار می‌شود. استفاده از تجهیزات مدرن و تکنیک‌های جدید، متخصصین ما را قادر ساخته است که بدون استفاده از جراحی و بیهوشی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، درد بیماران مبتلا به مشکلات مفصلی را تسکین دهند. متخصص درد مرکز ما بعد از تشخیص علت درد و کاهش دردهای حاد به کمک تجویز دارو، از این روش‌ها بنابر شرایط بدنی بیمار، برای تسکین درد مفاصل استفاده می‌کند.

برای مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.کلینیک نیاوران

تلفن : 2626 2612 (021) – 9092630 (0901)

چه زمانی به متخصص درد در تهران مراجعه کنیم؟

در صورتی که شما با درد های مزمن مواجه هستید و مشکلات زیر را دارید، توصیه می کنیم حتما به متخصص درد مراجعه نمایید:

• اگر درد شما غیر قابل تحمل است و شما را از انجام فعالیت های روزانه باز می دارد

• با مصرف مسکن های معمولی درد شما تسکین نمی یابد.

• درد مزمن بیش از 3 ماه ادامه پیدا کند.

آشنایی با دیگر خدمات کلینیک درد تهران در نیاوران

همان‌طور که گفتیم در این مرکز سعی می‌شود که از به‌روزترین تجهیزات و روش‌های درمانی برای بهبود دردهای مختلف مفصلی و استخوانی استفاده شود. ما در کلینیک درد نیاوران متخصصان با تجربه‌ای را به کار گرفته‌ایم که هر کدام از آنها در استفاده از روش‌های درمانی زیر تبحر لازم و کافی را دارند. با انجام این درمان‌ها بیشتر بیماران، برای کنترل درد خود دیگر نیازی به استفاده از جراحی و دارو نخواهند داشت.
• پرولوتراپی
• روش‌های تزریقی با استفاده از اولتراسوند یا تصاویر فلوئوروسکوپ با هدف مدیریت درد
• تزریق اپیدورال برای انسداد اعصابی که پیام درد را به مغز ارسال می‌کنند
• کایروپراکتیک
• فیزیوتراپی و آموزش تمرین‌های اصلاحی
• تحریک عصبی و عضلانی
• آب درمانی و درمان با گرما یا سرما
• تجهیزات انطباق‌پذیر
• تعدیل حرکت‌ها و فعالیت‌ها
همان‌طور که گفتیم در این مرکز قبل از تجویز هر درمانی ابتدا روش‌های تشخیصی نوین مانند نوار عضله (الکترومیوگرافی یا (EMG که در آن سلامت عضله‌ها و اعصاب کنترل‌کننده عضلات تعیین می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. چرا که ما معتقدیم که تشخیص درست راهی برای انتخاب درمان مناسب است.

چگونه از بهترین متخصص درد نیاوران کلینیک نوبت بگیرم؟

برای دریافت نوبت از شنبه تا پنج شنبه ( ۸صبح الی ۱۰ شب ) با شماره های 2626 2612 (021) یا 09019092630 تماس بگیرید.

چه زمانی باید به کلینیک درد مراجعه کنیم؟

اگر درد مزمن دارید، یعنی دردی که بیش از سه ماه طول کشیده است، پزشک ممکن است شما را به کلینیک درد ارجاع دهد.

متخصص درد کیست؟

پزشک درد که متخصص درد یا متخصص مدیریت درد نیز نامیده می‌شود مهارت های تخصصی برای ارزیابی، تشخیص، درمان و پیشگیری از انواع مختلف درد دارند.