• نوبت دهی از شنبه تا پنج شنبه ( ۸صبح الی ۱۰ شب ) ۰۲۱۲۶۱۲۲۶۲۶
    نوبت دهی ۲۴ ساعته و روزهای تعطیل ۰۹۰۱۹۰۹۲۶۳۰
نیاوران کلینیک خدمات کلینیک کلینیک فوق تخصصی فیزیوتراپی

کلینیک فوق تخصصی فیزیوتراپی

فیزیوتراپیست‌ها از طریق حرکات ورزشی، منوآل‌تراپی یا درمان‌های دستی و آموزش و مشاوره، به افرادی که بر اثر آسیب‌دیدگی یا بیماری دچار مشکلات حرکتی یا ناتوانی شده‌اند کمک می‌کنند. این پزشکان به بیماران آموزش می‌دهند که چطور درد خود را کنترل کرده و از ایجاد مجدد بیماری پیشگیری کنند. ما در کلینیک فوق تخصصی فیزیوتراپی نیاوران با در اختیار داشتن بهترین متخصص طب فیزیکی به بیماران خود این را امکان می‌دهیم که بدون درد و ناتوانی به زندگی خود ادامه دهند.
تمام افرادی که به دردهای مختلف عضلانی، مفصلی و اسکلتی مبتلا هستند و یا بر اثر آسیب‌دیدگی یا بیماری‌هایی مانند سکته مغزی دچار اختلالات جسمی و حرکتی شده‌اند؛ می‌توانند با کلینیک فیزیوتراپی نیاوران تماس گرفته و توسط یک فیزیوتراپ حرفه‌ای تحت درمان قرار بگیرند. متخصصان این مرکز با بهره‌مندی از تجارب بالا، سعی دارند تا مشکلات جسمی و حرکتی بیماران را بهبود دهند.

چه خدماتی در کلینیک فوق تخصصی فیزیوتراپی نیاوران ارائه می‌شود؟

متخصصان فیزیوتراپ این مرکز می‌توانند تمام مشکلات اسکلتی عضلانی مانند دیسک کمر و گردن، مشکلات شانه، دردهای لگنی، دردهای مفصلی زانو و اختلالات حرکتی که در دست‌ها ایجاد می‌شوند را با روش‌های جدیدی مانند مگنت تراپی، لیزر درمانی، ماساژ درمانی، آب درمانی و شاک ویو تراپی درمان کنند. بنابراین اگر کمر درد دارید یا درد مزمن گردن و مچ دست نمی‌گذارد به درستی کار کنید؛ حتما با کلینیک فیزیوتراپی نیاوران تماس گرفته تا بتوانید از مشاوره بهترین متخصص طب فیزیکی در تهران بهره‌مند شوید.

از مهم‌ترین خدماتی که در کلینیک فیزیوتراپی نیاوران ارائه می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فیزیوتراپی گردن

فیزیوتراپی یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای درمان درد مزمن  و شکستگی گردن است. بیشتر برنامه‌هایی که برای فیزیوتراپی گردن طراحی می‌شوند شامل استفاده از روش‌های درمانی برای کاهش درد و یا سفتی گردن قبل از شروع برنامه ورزشی است. در کلینیک فوق تخصصی فیزیوتراپی نیاوران از روش‌ها و تمرینات خاصی برای کاهش درد گردن استفاده می‌شود. این برنامه به تشخیص فیزیوتراپ ممکن است برای افراد مختلف متفاوت باشد. فیزیوتراپی گردن اساسا درد و سفتی گردن را کاهش می‌دهد؛ دامنه حرکتی سر و گردن را بهبود می‌بخشد و پویایی گردن و عضلات آن را زیاد می‌کند. بنابراین فیزیوتراپ ممکن است نقش مهمی در بهبود وضعیت گردن و عملکرد حرکتی روزانه این اندام داشته باشد. متخصص طب فیزیکی کلینیک فیزیوتراپی نیاوران علاوه بر سفتی و دردهای موضعی گردن می‌تواند علائم دیسک گردن را بهبود داده و نیاز به جراحی را کاهش دهد.

فیزیوتراپی کمر

بیمارانی که اکثرا در طول روز از کمردرد رنج می‌برند باید همیشه قبل از استفاده از سایر روش‌های تهاجمی مانند جراحی، به مدت چهار هفته از یک روش درمانی محافظه‌کارانه (غیر جراحی) به عنوان درمان فیزیکی استفاده کنند. هدف از فیزیوتراپی کمر کاهش درد، افزایش عملکرد و آموزش بیمار برای جلوگیری از ایجاد مشکلات مشابه در آینده است. در این مرکز از دو روش برای فیزیوتراپی کمر استفاده می‌شود. روش اول فیزیوتراپی منفعل است که شامل استفاده از کمپرس گرم، کمپرس یخ و تحریک الکتریکی می‌شود؛ و روش دوم فیزیوتراپی فعال است که بر روی تمرینات خاص و کششی تمرکز دارد. برای درمان بیشتر کمردردها، ورزش فعال محور برنامه فیزیوتراپی است. فیزیوتراپی دیسک کمر یکی از مهم‌ترین خدماتی است که در این مرکز فیزیوتراپی نیاوران در شمال تهران ارائه شده و بیماران زیادی سالانه به کمک آن موفق به درمان دیسک کمر بدون جراحی و کنترل علائم مربوط به آن می شوند.

فیزیوتراپی لگن

پزشکان ما برای درمان دردهای لگنی معمولا بعد از ارزیابی اولیه، یک برنامه درمانی مناسب با شرایط بیمار را تدوین می‌کنند. درمان غیرفعال مانند استفاده از گرما درمانی و کمپرس یخ ممکن است در کوتاه مدت برای کاهش درد لگن موثر باشند؛ اما استفاده از برنامه فعال از طریق ورزش کردن و انجام حرکات اصلاحی بهترین درمان برای درد لگن است. در این روش درمانی، فیزیوتراپ ممکن است تمریناتی را برای بهبود استحکام یا دامه حرکتی لگن تجویز کند.
گاهی نیز تمریناتی برای بهبود قدرت عضلات لگن تجویز می‌شود. انجام این تمرینات ساده آن هم یک بار در روز، روش خوبی برای سالم نگه داشتن لگن است. تحقیقات نشان داده‌اند که تکنیک‌های بسیج‌کننده مفاصل می‌توانند به بهبودی درد در بیماران مبتلا به آرتروز لگن کمک کنند. این کاهش درد ممکن است با بهبودی دامنه حرکتی لگن نیز همراه باشد.

فیزیوتراپی شانه

اگر درد شانه روی فعالیت‌های روزانه شما تأثیر گذاشته و پایدار است، حتما باید از تخصص فیزیوتراپ برای درمان این عارضه استفاده کنید. فیزیوتراپی شانه می‌تواند در مدیریت درد و بهبود قدرت و انعطاف‌پذیری این اندام به شما کمک کند. این درمان‌ها مشکل شانه را درمان کرده و باعث می‌شوند بتوانید در مدت کوتاهی به فعالیت‌های عادی خود بازگردید. بیمارانی که روی شانه عمل جراحی انجام داده‌اند نیز به توصیه متخصص جراحی شانه باید حدود 2 هفته پس از جراحی، از تمرینات کششی استفاده کنند. در ابتدا برای افزایش دامنه حرکتی و انعطاف‌پذیری شانه، تمرکز بر روی حرکات ملایم خواهد بود. فیزیوتراپ پس از گذشت حدود 6 هفته، تمرینات قدرتی را به منظور تقویت مفصل و ماهیچه‌های اطراف شانه به برنامه درمانی اضافه می‌کند. بنابراین هم افرادی که درد مزمن شانه دارند و هم افرادی که جراحی انجام داده‌اند می‌توانند از خدمات مرکز تخصصی فیزیوتراپی در این زمینه استفاده کنند.

فیزیوتراپی زانو

فرقی نمی‌کند که زانوی شما به دلیل آسیب‌دیدگی و جراحی نیاز به بازتوانی دارد یا برای درمان آرتروز زانو و ورم مفاصل باید فیزیوتراپی شود. در هر صورت اولین کاری که باید انجام دهید این است که به یک فیزیوتراپ با تجربه مراجعه کنید. او می‌تواند به شما کمک کند که قدرت زانوهای خود را مجددا به دست آورده و درد کمتری را احساس کنید. فیزیوتراپی زانو یا همان توان‌بخشی زانو می‌تواند درد عضلات و مفاصل را کاهش دهد. در این روش درمانی شما با یک فیزیوتراپ که در زمینه درمان دردهای زانو تبحر دارد ملاقات کرده و از روش‌های مختلفی برای کمک به تقویت عضلات زانو و افزایش دامنه حرکتی این اندام استفاده می‌کنید.
پزشکان ما با انجام تمرینات کششی و تخصصی، استفاده مناسب از ماساژ سونوگرافی و روش‌هایی مانند تحریک عصب و عضلات می‌توانند درد شما را کاهش دهند.

فیزیوتراپی پا

پا و مچ پا معمولاً در طی فعالیت‌های ورزشی مانند دویدن و پریدن زیاد آسیب می‌بینند. آسیب‌هایی که روی پا تأثیر می‌گذارند معمولا در اثر صدمات مستقیم، استفاده بیش از حد و تکراری از پا و ضعف‌هایی مانند صافی کف پا ایجاد می‌شوند. فیزیوتراپیست‌های ما در درمان طیف گسترده‌ای از شرایطی که رو پاها تاثیر می‌گذارند مانند درد آشیل، تاندونیت آشیل، پیچ‌خوردگی و دررفتگی مچ پا، التهاب غلاف کف پا و شکستگی‌های ناشی از ایجاد فشار بیش از حد بر روی استخوان‌ها، مهارت دارند.
در کلینیک فوق تخصصی فیزیوتراپی نیاوران ابتدا میزان درد، دامنه حرکتی پا، قدرت عضلات آن، توانایی حفظ تعادل و ثبات زانو در بیمار ارزیابی می‌شود. سپس به منظور ترمیم عملکرد بدنی و پیشگیری از فعالیت‌های آسیب‌زننده یک برنامه درمانی مناسب تدوین و آغاز می‌شود. این برنامه خود به خود می‌تواند علائمی مانند درد را نیز کاهش دهد.

فیزیوتراپی دست

فیزیوتراپی دست یک شاخه خاص از فیزیوتراپی است که در تشخیص، درمان و توان‌بخشی آسیب‌دیدگی‌ها و بیماری‌های تاثیرگذار بر روی دست به ما کمک می‌کند. هدف این درمان بازگرداندن عملکرد طبیعی به دست‌ها و کاهش خطر عود بیماری است. به طور کلی فیزیوتراپی دست شامل دستیابی به روش‌های مختلف، اعم از تمرینات فیزیکی برای رسیدن به اهداف درمانی است.
آرتروز، روماتیسم مفصلی، تاندینیت، تنوسینوویت، سندرم رینود، نقایص و ناهنجاری‌های مادرزادی، سندرم‌های فشرده‌کننده عصب مانند سندرم تونل کارپال، عفونت‌هایی مانند آبسه دست و عفونت غلاف تاندون، آسیب‌دیدگی انگشت شست و سایر آسیب‌های مربوط به رباط دست‌ها، آسیب‌دیدگی مفاصل دست و مچ دست، سفت یا کشیدگی عضلات دست و مچ و شکستگی و دررفتگی مچ دست از جمله آسیب‌هایی هستند که برای درمان آنها باید توسط فیزیوتراپ معاینه و از برنامه درمانی تخصصی او بهره‌مند شوید.

سایر روش‌های درمانی کلینیک فوق تخصصی فیزیوتراپی نیاوران :

• لیزر پر توان

فیزیوتراپیست‌ها از روش HPLTیا همان لیزر پر توان اساساً بر این فرض استفاده می‌کنند که انرژی متساعد شده از لیزر باعث افزایش سرعت بهبودی بدن می‌شود. لیزر درمانی با شدت بالا می‌تواند بیماری‌های مختلفی مانند استئوآرتریت زانو، لگن و مچ پا، روماتیسم مفصلی، سندرم‌های موثر بر روی شانه، بورسیت باسن یا شانه، دژنراسیون دیسک کمر، فتق دیسک، سیاتیک، تاندونیت، سندرم آرنج تنیس بازان و فاشیلیت پلانتار را درمان کند. نتایج مطالعه‌ای که در سال 2018 با عنوان “اثربخشی لیزر درمانی با شدت بالا در درمان اختلالات اسکلتی عضلانی” انجام شد نشان می‌دهد که این درمان برای درد کمر و گردن بسیار مناسب است و می‌تواند درد و ناتوانی را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.
  • مگنت تراپی

مگنت تراپی یا مغناطیس درمانی یک روش پزشکی جایگزین است که در آن از آهنرباهای ایستا (یعنی غیرمتحرک) برای کاهش درد استفاده می‌کنند. بدن به طور طبیعی میدان مغناطیسی و الکتریکی دارد. تمام مولکول‌های بدن ما مقدار کمی انرژی مغناطیسی دارند. برخی از پزشکان معتقدند که وقتی میدان مغناطیسی بدن از تعادل خارج می‌شود؛ درد به سراغتان می‌آید. در این شرایط اگر یک میدان مغناطیسی را در نزدیکی بدن قرار دهید؛ اوضاع به حالت عادی بر می‌گردد. یون‌هایی مانند کلسیم و پتاسیم به سلول‌های بدن کمک می‌کنند تا سیگنال‌های خود را ارسال کنند. دانشمندان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که آهن ربا می‌تواند عملکرد این یون‌ها را تغییر دهند.
  • ماساژ درمانی

اصطلاح ماساژ درمانی تکنیک‌های مختلفی را در بر می‌گیرد. اما به طور کلی در این روش درمانی درمان‌گر، ماهیچه‌ها و سایر بافت‌های نرم بدن را به منظور کاهش فشار و درد مالش می‌دهد. متخصصان ماساژ درمانی در کلینیک فوق تخصصی فیزیوتراپی نیاوران اغلب از دست و انگشتان خود برای ماساژ دادن بافت‌های نرم بدن استفاده می‌کنند؛ اما ممکن است گاهی از ساعد، آرنج یا پا نیز برای ماساژ دادن استفاده شود.
افراد از ماساژ درمانی برای اهداف مختلفی استفاده می‌کنند. اما معمولا این درمان برای تسکین درد، توان‌بخشی بدن بعد از آسیب‌های ورزشی، کاهش استرس، افزایش آرامش، رفع اضطراب و افسردگی و بهبود وضعیت عمومی بدن تجویز می‌شود.
  • آب درمانی

هیدروتراپی به معنی استفاده از آب برای درمان شرایط مختلف از جمله آرتروز و سایر بیماری‌های روماتیسمی است. فراموش نکنید که هیدروتراپی یا همان آب درمانی با شنا متفاوت است. زیرا این درمان شامل تمرینات خاصی است که شما باید آنها را در استخر آب گرم انجام دهید. دمای آب معمولا بین 33 الی 36 درجه سانتی‌گراد و گرم‌تر از یک استخر معمولی است. در این روش درمانی گرمای آب باعث می‌شود عضلات شما شل شده و درد مفاصل با انجام تمرینات ورزشی خاصی که توسط فیزیوتراپ تجویز می‌شوند، کاهش پیدا کند. ضمن این که آب از وزن شما پشتیبانی کرده و به کاهش درد و افزایش دامنه حرکتی مفاصل کمک می‌کند. ضمن این که با حرکت دادن بازوها و پاها در آب، می‌توانید قدرت عضلات خود را بهبود دهید.
  • شاک ویو تراپی

هدف اصلی شاک ویو تراپی تسکین سریع درد و ترمیم دامنه حرکتی بدن است. این روش یک روش درمانی غیرجراحی است که بیماران با انجام آن بدون نیاز به مسکن می‌توانند بهبودی علائم مختلفی که باعث درد حاد یا مزمن می‌شوند را تجربه کنند. شاک ویو در واقع یک موج آکوستیک است که انرژی زیادی را به منطقه دردناک و بافت‌های اسکلتی عضلانی که به مشکلات حاد و مزمن مبتلا هستند، منتقل می‌کند. این انرژی فرآیند بازسازی استخوان‌ها، تاندون‌ها و سایر بافت‌های نرم بدن را تسریع می‌بخشد. در این روش درمانی انرژی جنبشی که توسط هوای فشرده ایجاد شده، از طریق یک ابزار خاص به بافت‌های بدن منتقل می‌شود. برای درمان درد لگن، درد شانه، تاندینوپاتی مزمن، خار پاشنه، سندرم شانه تنیس‌بازان، زانو درد و هر درد دیگری که دارید می‌توانید از این روش درمانی تحت نظر متخصص طب فیزیکی ما در بهترین کلینیک فیزیوتراپی شمال تهران استفاده کنید.

چطور از متخصص فیزیوتراپی نیاوران کلینیک نوبت بگیرم؟

برای دریافت نوبت از شنبه تا پنج شنبه (۸ صبح الی ۱۰ شب) با شماره های 26122626(021) یا 09019092630 تماس بگیرید.

کلینیک فیزیوتراپی نیاوران چه خدماتی دارد؟

فیزیوتراپی کمر، گردن، شانه، لگن، پا، زانو و دست و سایر روش های درمانی: مگنت تراپی، لیزر درمانی، ماساژ درمانی، آب درمانی و شاک ویو تراپی توسط متخصص فیزیوتراپی انجام می شود.