...
  • نوبت دهی از شنبه تا پنج شنبه ( ۸صبح الی ۱۰ شب ) ۰۲۱۲۶۱۲۲۶۲۶
    نوبت دهی ۲۴ ساعته و روزهای تعطیل ۰۹۰۱۹۰۹۲۶۳۰
نیاوران کلینیک خدمات کلینیک کلینیک فوق تخصصی اوزون درمانی، ارتوکین تراپی، سلولهای بنیادی

کلینیک فوق تخصصی اوزون درمانی، ارتوکین تراپی، سلولهای بنیادی

نوآوری و استفاده از روش‌های کم خطر بخشی از سیاست ما در کلینیک فوق تخصصی اوزون درمانی، ارتوکین تراپی، سلولهای بنیادی نیاوران است. ما در این مرکز سعی داریم که نیاز بیماران به روش‌های درمانی تهاجمی را به کمک روش‌های جدید تا حد ممکن کاهش دهیم. به همین دلیل در این مرکز درمانی از روش‌های غیرجراحی برای حل مشکلاتی مانند درد زانو، دیسک کمر و موارد مشابه استفاده می‌شود.

آشنایی با مهم‌ترین خدمات کلینیک اوزون درمانی، ارتوکین تراپی، سلول‌های بنیادی نیاوران

اوزون درمانی

جامعه پزشکی بعد از گذشت چندین سال از تحقیق و توسعه در مورد روش درمانی بسیار نوآورانه‌ای به نام اوزون تراپی، به تازگی به این نتیجه رسیده است که این روش قابلیت‌های زیادی دارد.
ما در کلینیک اوزون درمانی، ارتوکین تراپی، سلولهای بنیادی نیاوران با استفاده از روش تزریق اوزون می‌توانیم انواع مشکلات مفصلی و استخوانی مانند دیسک کمر و زانو درد را به کمک متخصصین با تجربه در این زمینه درمان کنیم. قبل از تشریح خدماتی مانند اوزون درمانی دیسک کمر و اوزون تراپی زانو، بهتر است که با این روش درمانی کمی بیشتر آشنا شوید.
حتما می‌دانید که لایه اوزون از زمین در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می‌کند. اما شاید کلمه اوزون تراپی برای‌تان ناآشنا باشد. این کلمه به معنی استفاده از گاز اوزون برای درمان بیماری‌های مختلف است. حال بگذارید توضیح دهیم که اوزون چیست و چه فایده‌ای برای بیماران دارد؟

مطالعه بیشتر: اوزون تراپی؛ مزایا و عوارض درمان با گاز اوزون

برای درک ارزش درمانی این ماده، باید از خواص آن مطلع باشید. اوزون یک گاز بی‌رنگ است که هر مولکول آن از سه اتم اکسیژن تشکیل شده است. این اتم‌ها به صورت کاملاً ناپایدار به هم وصل شده‌اند. به دلیل بار مثبتی که در اوزون وجود دارد؛ این ماده بر روی ترکیبات آلی تأثیر اکسید‌کننده خواهد داشت. این توانایی برای خنثی کردن سلول‌های خارجی که بار منفی دارند مانند باکتری‌ها، مخمرها، ویروس‌ها و انگل‌ها مفید بوده و باعث از بین رفتن عفونت‌های فعال می‌شود. اوزونی که در علم پزشکی کاربرد دارد از اکسیژن خالص با ژنراتور اوزون ساخته شده و در دوزهای دقیق درمانی تجویز می‌شود. تأثیر اوزون تراپی بر روی بدن در طی چند سال اخیر توسط تحقیقات علمی مختلفی اثبات شده است. این روش درمانی سازگاری زیادی با بدن دارد و کمترین عوارض جانبی را دارد.

برای مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.کلینیک نیاوران

تلفن : 2626 2612 (021) – 9092630 (0901)

اوزون تراپی دیسک کمر

اوزون تراپی یکی از بهترین روش های درمان دیسک کمر بدون جراحی است. در این روش درمانی گاز اوزون از طریق تزریق، وارد دیسکی که دچار فتق شده است؛ می‌شود. برای این کار پزشک از یک سوزن بسیار نازک استفاده می‌کند. تزریق این گاز موجب خواهد شد که حجم درون دیسک کاهش پیدا کند. این کاهش به اکسیداسیون پروتئوگلیکان‌ها (پروتئین‌هایی هستند که در مرکز ژل مانند دیسک یافت می‌شوند) مربوط می‌شود. وقتی حجم دیسک کاهش می‌یابد، فشاری که روی اعصاب است نیز کمتر می‌شود. این به نوبه خود میزان درد بیمار را کاهش می‌دهد.

اوزون درمانی دیسک کمر علاوه بر زمان ریکاوری کوتاه‌تر و عوارض کمتری که نسبت به جراحی دارد؛ دارای مزایای دیگری مانند موارد زیر است:

• از حداقل تهاجم برخوردار است.
• یک عمل کاملا سرپایی است.
• هزینه آن بسیار کمتر از عمل جراحی است.
• اوزون درمانی دیسک کمر یک روش بدون درد است.
پزشکان ما با استفاده از این روش درمانی جدید می‌توانند نیاز بیماران مبتلا به فتق دیسک کمر به عمل جراحی را تا حدود زیادی کاهش دهند؛ و ریسک درمان را تا حد ممکن پایین بیاورند. فقط فراموش نکنید که این روش به دلیل حساسیت زیادی که دارد؛ باید حتما توسط یک پزشک مجرب انجام شود.

اوزون تراپی زانو

اوزون تراپی زانو تکنیکی است که در آن با تزریق غلظت بالایی از اکسیژن و اوزون به بدن، درد ناشی از آتروز زانو را کاهش می‌دهند. این ترکیب به سرعت در بدن حل می‌شود و با مولکول‌ها تماس برقرار می‌کند. این تماس باعث ایجاد استرس اکسیداتیو حاد می‌شود.

اوزون تراپی زانو مزایای زیر را دارد:

• با افزایش ظرفیت حمل اکسیژن در بدن، روند اکسیژن‌رسانی به بافت‌ها را بهبود می‌بخشد.
• اثر ضدپلاکتی دارد.
• سیستم‌های آنتی اکسیدانی بدن را بهبود می‌بخشد.
• درد را به شدت کاهش می‌دهد.
علاوه بر این مزایا، برای درمان استئوآرتریت نیز بسیار عالی است؛ و باعث کاهش نیاز بدن به دارو می‌شود. لازم به ذکر است که این روش، روند بهبودی را نیز تسریع می‌بخشد. از طرفی هرچه بیمار احساس بهتری پیدا کند؛ وضعیت ذهنی‌اش نیز بهبود می‌یابد. این روند باعث می‌شود که بیمار زودتر به فعالیت‌های روزانه خود بازگردد و کیفیت زندگی‌اش بیشتر شود. اوزون تراپی زانو به دلیل عدم استفاده از دارو، عوارض جانبی ندارد و با سایر داروهایی که مصرف می‌کنید تداخل پیدا نمی‌کند.

ارتوکین تراپی

ارتوکین درمانی نوعی روش تزریقی است؛ که باعث مهار و تقویت مکانیسم‌های دفاعی بدن در برابر التهاب شده و برای کاهش درد و بهبود عملکرد بدن بسیار مفید است. در این فرایند ابتدا از بیمار مقداری خون گرفته می‌شود و سپس با جداسازی پروتئین‌های ضدالتهابی و فاکتورهای رشد از خون، محصول به دست آمده به مفاصل یا تاندون‌ها و سایر بافت‌های نرم تزریق می‌شود. این تزریق منجر به کاهش درد و بهبودی طبیعی بدن می‌شود.
تحقیقات نشان داده‌اند که ارتوکین درمانی بر روی استئوآرتریت و به طور خاص استئوآرتریت مفصل ران و زانو، بیشتر از سایر بیماری‌ها تاثیر دارد. این درمان در درجه اول بر روی پروتئینی به نام “اینترلوکین 1 (IL1)” متمرکز است. IL1 با اتصال به گیرنده‌های سیتوکین، نقش خاصی در کاهش التهاب دارد. اینترلوکین 1 با اتصال به این گیرنده‌ها باعث کاهش التهاب می‌شود.
کسانی که به دنبال درمان آرتروز زانو هستند و نمی‌خواهند مورد عمل جراحی قرار بگیرند؛ نامزد مناسبی برای استفاده از این روش درمانی هستند. ضمنا افرادی که دچار پارگی تاندون و رباط شده‌اند و سایر درمان‌ها برای‌شان با شکست مواجه شده است نیز می‌توانند با استفاده از ارتوکین تراپی تحت نظر پزشکان متخصص کلینیک فوق تخصصی ارتوکین تراپی نیاوران نتیجه شگفت‌انگیزی را شاهد باشند.
ارتوکین تراپی نوعی درمان ضدالتهابی است؛ که در آن از خون سرشار از پروتئین‌های ضدالتهابی (سیتوکین‌ها و فاکتورهای رشد) برای درمان بیماران استفاده می‌شود. همان‌طور که گفتیم این پروتئین‌ها بعد از جداسازی به روش تزریقی وارد بافت‌های آسیب دیده بیمار می‌شوند. کلینیک ارتوکین تراپی نیاوران با به کارگیری پزشکان متخصص سعی دارد که با استفاده از این روش‌های غیرتهاجمی، تا حد ممکن از ارجاع بیماران به پزشکان جراح جلوگیری کند.

ما از این درمان بیولوژیکی که باعث بهبود طبیعی بافت‌های آسیب دیده بدن می‌شود؛ برای موارد زیر استفاده می‌کنیم:
• درمان آتروز مفاصل زانو، لگن و شانه
• آسیب‌دیدگی غضروف‌های مفصل
• پارگی عضلات
• تغییرات پاتولوژیک تاندون‌ها و رباط‌ها
• سایر بیماری‌های التهابی
ارتوکین تراپی یک درمان جدید پزشکی احیاکننده است؛ که ضمن بهبود بیماری و مصدومیت‌ها، از درجه ایمنی بالایی نیز برخوردار می‌باشد.
استفاده از سرم اتولوگ در محل بیماری (درون حفره مفصل، تاندون، رباط یا ماهیچه بیمار یا آسیب‌دیده) فقط باید توسط پزشک متخصص و مجرب انجام شود. برای افزایش دقت تزریق می‌توان سرم غنی شده از پروتئین ضدالتهابی را به کمک سونوگرافی به حفره مفصل (داخل مفصل) هدایت کرد. این روش باعث افزایش دقت در تزریق سرم می‌شود.

سلول های بنیادی

سلول های بنیادی سلول‌های خاصی در بدن انسان هستند که توانایی تبدیل شدن به انواع مختلفی از سلول‌ها از جمله سلول‌های ماهیچه‌ای و حتی سلول‌های مغزی را دارند. در برخی موارد این سلول‌ها از توانایی لازم برای ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده نیز برخوردار هستند. محققان معتقدند که ممکن است روزی برسد که بتوان از روش‌های درمانی مبتنی بر سلول‌های بنیادی برای درمان بیماری‌های ویران کننده‌ای مانند فلج مغزی و آلزایمر نیز استفاده کرد.
درمان به کمک سلول های بنیادی یک روش درمانی جدید و نوآورانه است؛ که به سرعت در حال پیشرفت و افزایش محبوبیت خود می‌باشد. بسیاری از متخصصان از درمان به کمک سلول های بنیادی به عنوان یک درمان عمومی شناخته شده برای انواع مشکلات اسکلتی عضلانی از جمله تاندونوپاتی، پارگی تاندون‌ها، بهبودی استخوان‌ها و ورم مفاصل استفاده می‌کنند. بسیاری از جراحان ارتوپدی و پزشکان متخصص و متبحر در این زمینه نیز از درمان با سلول های بنیادی برای مدیریت و کنترل علائم بیماری‌های مزمنی مانند تاندونوپاتی و آرتروز بهره می‌برند. گاهی نیز از این درمان به عنوان یک روش کمکی و در طی عمل‌های جراحی مانند ترمیم روتاتور کاف، ترمیم تاندون‌ها، عمل جراحی ستون فقرات و شکستگی‌های استخوانی استفاده می‌شود. بنابراین درمان با سلول های بنیادی یک روش بسیار کارآمد و موثر به‌خصوص در درمان بیماری‌های ارتوپدی است.
درمان با کمک سلول های بنیادی در علم ارتوپدی، نوعی درمان احیاکننده است؛ که در آن از یک روش طبیعی برای بهبود بدن بدون نیاز به جراحی‌های تهاجمی استفاده می‌شود. تکامل این روش درمانی در زمینه ارتوپدی این موضوع را اثبات کرده است؛ که درمان با سلول های بنیادی نسبت به روش‌های جراحی سنتی فواید بیشتری دارد.
بدن انسان به طور ذاتی طوری برنامه‌ریزی شده است که بتواند خود را ریکاوری کند. فن‌آوری‌های جدیدی که در درمان با سلول های بنیادی شکل گرفته‌اند؛ از قدرت طبیعی بدن استفاده می‌کنند. در این روش سلول‌های سرشار از فاكتورهای رشد، که از یك ناحیه‌ای از بدن برداشته شده‌اند به محل آسیب‌دیده تزریق می‌شوند. سپس این سلول‌ها متمرکز شده و رشد بافت را تحریک می‌کنند. برای درمان بعضی از بیماری‎ها مانند دیسک کمر می‌توان از قابلیت‌های احیاکننده این روش درمانی نهایت بهره را برد. این روش به عنوان یکی از معدود درمان‌های پزشکی تلقی می‌شود که تقریباً هیچ عارضه جانبی ندارد.