...
  • نوبت دهی از شنبه تا پنج شنبه ( ۸صبح الی ۱۰ شب ) ۰۲۱۲۶۱۲۲۶۲۶
    نوبت دهی ۲۴ ساعته و روزهای تعطیل ۰۹۰۱۹۰۹۲۶۳۰
نیاوران کلینیک خدمات کلینیک کلینیک فوق تخصصی ارتوپدی اطفال

کلینیک فوق تخصصی ارتوپدی اطفال

کودکان معمولا یا نمی‌توانند به درستی محل درد را در بدن تشریح کنند یا از ابراز درد امتناع می‌کنند. همین موضوع ممکن است باعث شود که یک آسیب اسکلتی-عضلانی جزئی به مرور زمان عواقب جدی را به همراه داشته باشد. برای تشخیص درست و درمان کامل مشکلات ارتوپدی در کودکان بهترین کار مراجعه به فوق تخصص ارتوپد اطفال است. کلینیک فوق تخصصی ارتوپدی اطفال و کودکان نیاوران که دارای پزشک فوق تخصص ارتوپد اطفال و متخصص ارتوپد کودکان می‌باشد؛ قادر است انواع بیماری‌های ارتوپدی کودکان، از رگ‌به‌رگ شدن‌های ساده گرفته تا آسیب‌های ورزشی و ناهنجاری‌های پیچیده نخاعی را درمان کند.
فراموش نکنید که تمام سرمایه کودکان ما سلامت‌شان است. بنابراین اگر فرزندتان نمی‌تواند مانند دیگر کودکان فعالیت بدنی داشته باشد، و حدس می‌زنید که دچار مشکلات اسکلتی-عضلانی شده است؛ حتما از مشاوره دکتر ارتوپد کودکان که در مرکز ما مستقر است استفاده کنید. درمان به موقع بسیاری از بیماری‌های ارتوپدی، آن هم در دوران کودکی می‌تواند بسیار موفقیت‌آمیزتر از درمان این بیماری‌ها در بزرگ‌سالی باشد. بنابراین تا دیر نشده دست به کار شوید و با دکتر ارتوپد اطفال کلینیک نیاوران در مورد مشکل فرزندتان مشورت کنید.

چه بیماری‌هایی در کلینیک ارتوپدی کودکان نیاوران قابل درمان است؟

ما در کلینیک ارتوپدی کودکان نیاوران از تجربه بهترین پزشکان فوق تخصص ارتوپد در تهران برای درمان مشکلات و بیماری‌های اسکلتی-عضلانی در اطفال استفاده می‌کنیم. دیسپلازی مفصل ران، انحراف ستون فقرات، اختلالات عصبی-عضلانی و مشکلات موثر بر روی گردن، شانه، پاها و دست‌ها تنها بخشی از خدماتی است که در کلینیک فوق تخصصی ارتوپدی اطفال نیاوران ارائه می‌شوند. در ادامه بیشتر خدمات این مرکز را تشریح می‌کنیم.

برای مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.کلینیک نیاوران

تلفن : 2626 2612 (021) – 9092630 (0901)

ناهنجاری اندام‌ها (بدشکلی بدن)

پرانتزی شدن زانو یکی از مشکلات متداول در بین کودکان است که معمولاً با افزایش رشد برطرف می‌شود. اما برخی از ناهنجاری‌های اندامی به خودی خود اصلاح نمی‌شوند؛ و ممکن است منجر به اختلاف طول پا یا ناهنجاری‌های زاویه‌ای شوند.

بیماری بلانت، دیسپلازی اسکلتی، نقص استخوان ران یا نازک نی و شکل‌گیری مانع در صفحه رشد پس از ضربه، همگی از شرایطی هستند که اگر درمان نشوند؛ می‌توانند در بلند مدت برای کودکان بدفرمی‌های جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشند. جراحان کلینیک ارتوپدی اطفال نیاوران ممکن است برای کمک به بازگرداندن تراز طبیعی در بازوها یا پاهای فرزندتان عمل جراحی را توصیه کنند. کند کردن رشد اندام طولانی‌تر، تغییر جهت رشد اندام زاویه‌دار یا گاهی بریدن استخوان (استئوتومی) و مجدداً ترمیم اندام و قرار دادن آن در وضعیت بهتر روش‌هایی هستند که پزشکان فوق تخصص ارتوپد اطفال برای درمان بدشکلی بدن در کودکان تجویز می‌کنند. استفاده از الگوهای رشد طبیعی بدن برای اصلاح ناهنجاری، استئوتومی و تثبیت داخلی برای اصلاح فوری و دقیق اختلاف بین اندام‌ها و تثبیت خارجی برای افزایش طول استخوان‌ها و اصلاح ناهنجاری‌های زاویه‌ای کاربرد دارند.

مشکلات مفصل ران

بیماری‌های موثر بر روی مفصل ران می‌توانند کودکان را در هر سنی تحت تأثیر قرار دهند. به عنوان مثال دیسپلازی مفصل ران شرایطی است که در آن سوکت یا همان حفره لگن به درستی شکل نمی‌گیرد و می‌تواند با دررفتگی مفصل ران در بدو تولد یا شکل‌گیری غیرطبیعی سوکت در زمان رشد کودک همراه باشد. اگر دیسپلازی باسن در کودکان درمان نشود می‌تواند منجر به ایجاد مشکلات زودرسی مانند آتروز در بزرگ‌سالی شود. پزشک متخصص ارتوپد در مرکز ارتوپدی کودکان ما بسته به شرایط بیمار ممکن است از روش‌های غیرجراحی مانند استفاده از بریس برای کمک به رشد مفصل ران استفاده کنند.

اما برخی از کودکان مبتلا به مشکلات مفصلی در قسمت ران، به منظور جابه‌جایی مفصل، نیاز به عمل جراحی دارند. برش و اصلاح مجدد استخوان‌های لگن و ران، بازسازی مفصل لگن و استئوتومی لگن و ران از جمله عمل‌هایی هستند که به منظور اصلاح این بیماری‌ها استفاده می‌شوند. البته گاهی استئوتومی لگن و ران فقط برای کودکان زیر سن 2 سال مناسب است؛ اما در برخی از موارد برای کودکان بزرگ‌تر مبتلا به دیسپلازی لگن نیز تجویز می‌شود.

شکستگی استخوان

شکستن استخوان کودکان یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که خانواده‌ها با آن درگیر هستند. خوشبختانه از پیچ خوردن مچ دست گرفته تا شکستگی‌های پیچیده‌تر همگی قابل درمان هستند؛ اما به شرطی که به موقع برای درمان آنها اقدام شود. پزشکان متخصص ارتوپدی کودکان در مرکز ما می‌توانند انواع شکستگی‌های استخوانی را در کودکان به بهترین روش درمان کنند. همان‌طور که می‌دانید شکستگی‌هایی که به درستی درمان نشوند؛ می‌توانند عوارضی مانند جوش خوردن ناقص استخوان، عفونت یا آسیب‌دیدن صفحه رشد در استخوان را به دنبال داشته باشند. در این شرایط بیمار علاوه بر درمان شکستگی که به صورت ناقص جوش خورده است؛ باید برای اصلاح این عوارض نیز درمان‌های جداگانه‌ای را انجام دهد. این در حالی است که اگر شکستگی‌ها و دررفتگی‌های ساده مچ دست، مچ پا، استخوان ساعد، استخوان ساق پا و… به موقع درمان شوند؛ زمان ریکاوری به شدت کاهش پیدا می‌کند.

بنابراین حتما توصیه می‌کنیم که پس از زمین خوردن کودک، به دکتر ارتوپد اطفال مراجعه کنید. به این ترتیب دیگر بابت شکستگی‌های استخوانی و عوارضی که ممکن است به مرور زمان برای کودک ایجاد شود، نگران نخواهید بود.

اختلالات عصبی عضلانی

کلینیک فوق تخصصی ارتوپدی اطفال نیاوران تلاش می‌کند که مراقبت‌های جامع ارتوپدی را به بهترین شکل به کودکان مبتلا به اختلالات عصبی عضلانی مانند فلج مغزی، دیستروفی عضلانی و سندرم داون ارائه دهد. بخش اعظم این مراقبت‌ها می‌تواند شامل هماهنگی روش‌های درمانی و جسمی برای کودکان، ابزارهای کمکی و استفاده از تجربه متخصص ارتوپد برای بازگرداندن دامنه حرکتی به بدن کودک باشد.

استفاده از خدمات این مرکز می‌تواند به کودکان مبتلا به مشکلات مغزی و حرکتی کمک کند تا بتوانند فعالیت‌های روزانه مانند پیاده‌روی، دویدن و حتی نشستن را به تنهایی انجام دهند. این روش‌ها پیچیده هستند؛ و برای به حداکثر رساندن نتیجه باید تحت نظر فوق تخصص ارتوپد کودکان انجام شوند. از جمله روش‌های متداولی که برای این منظور استفاده می‌شوند می‌توان به تزریق بوتولینوم A برای اسپاسم عضلانی، طولانی کردن یا جابه‌جایی تاندون‌ها، روش‌های ترمیم استخوانی که تحت عنوان استئوتومی انجام می‌شوند، بازسازی لگن و جراحی فیوژن ستون فقرات اشاره کرد. فیوژن ستون فقرات اغلب برای درمان اسکولیوز کاربرد دارد؛ اما ممکن است برای اصلاح اختلالات و شکستگی گردن، ناهنجاری‌های دیواره قفسه سینه و یا درمان کیفوز نیز لازم باشد.

شکستگی صفحه رشد

صفحات رشد مناطقی از بافت غضروف هستند که در نزدیکی انتهای استخوان‌های بلند بدن قرار دارند. صفحه رشد طول و شکل استخوان را تا زمان رسیدن کودک به سن بلوغ تنظیم می‌کند. استخوان‌های بلند بدن از قسمت مرکز به سمت بیرون رشد نمی‌کنند. بلکه رشد آنها در قسمت انتهایی استخوان و اطراف صفحه رشد اتفاق می‌افتد. وقتی رشد کودک کامل می‌شود؛ صفحات رشد شروع به سفت شدن می‌کنند و به استخوان تبدیل می‌شوند.
صفحات رشد بین قسمت گسترده شده استخوان (متافیز) و انتهای استخوان (اپیفیز) قرار دارد. از آنجا که صفحات رشد آخرین قسمت استخوان هستند که سفت می‌شوند؛ در برابر شکستگی آسیب‌پذیرتر هستند. در حقیقت به دلیل اینکه ماهیچه‌ها و استخوان‌ها با سرعت‌های مختلفی در بدن رشد می‌کنند؛ ممکن است استخوان‌های کودک نسبت به بافت‌های رباطی که یک استخوان را به استخوان‌های دیگر وصل می‌کنند، ضعیف‌تر باشند. در عوض استخوان‌های کودکان سریع‌تر از استخوان‌های بزرگ‌سالان بهبود می‌یابد. ارزیابی دقیق بدن بیمار توسط متخصص ارتوپدی کودکان هم می‌تواند ماهیت آسیب‌دیدگی صفحه رشد را تعیین کند؛ و هم بهترین روش درمان را به بیمار معرفی کند.

اسلیپ

بیماری اسلیپ یا لغزش اپیفیز سر فمور (SCFE) یک اختلال نه چندان رایج است که در استخوان ران نوجوان ایجاد می‌شود. در این بیماری توپ انتهای قسمت فوقانی استخوان ران به عقب رانده می‌شود. ضعف صفحه رشد، اصلی‌ترین عامل ایجاد این عارضه است که علائم آن اغلب اوقات در دوره رشد شتاب گرفته و تا اندکی پس از شروع بلوغ ادامه پیدا می‌کند.

هدف از درمان این بیماری جلوگیری از لغزش بیشتر سر استخوان ران تا زمان بسته شدن صفحه رشد است. آرتروز زودرس از عوارض این بیماری است که باید فورا درمان شود. تشخیص زودرس   SCFE بهترین فرصت برای دست‌یابی به هدف درمانی، یعنی تثبیت لگن است. مهار سر استخوان ران با پین یا پیچ روشی است که برای درمان این بیماری استفاده می‌شود. بسته به شدت بیماری کودک، جراح یکی از سه گزینه، قرار دادن یک پیچ منفرد در همسایگی و اپیفیز استخوان ران، کاهش جابجایی و قرار دادن یک یا دو پیچ روی سر استخوان و حذف قسمت غیرطبیعی صفحه رشد و کار گذاشتن پیچ برای کمک به جلوگیری از جابه‌جایی بیشتر را برای ایجاد ثبات در لگن توصیه می‌کند.

ما در کلینیک فوق تخصصی ارتوپدی اطفال نیاوران، آماده ارائه هرگونه خدمات ارتوپدی کودکان به شما هستیم. اگر به هر دلیل احساس می‌کنید که کودک شما باید توسط یک فوق تخصص ارتوپدی اطفال معاینه شود؛ می‌توانید روی دانش، تجربه و تخصص ما، حسابی ویژه باز کنید.

ناهنجاری‌های ستون فقرات

مشکلات ستون فقرات مانند اسکولیوز، کیفوز، اسپوندیلولیز (شکستگی ناشی از استرس) و اسپوندیلولیستزیس (حرکت یک قسمت از ستون فقرات بر روی قسمت دیگر) ممکن است در دوران طفولیت ایجاد شوند. بیشتر این بیماران تا اواخر سال‌های کودکی برای مهار اکثر اختلالات ستون فقرات نیازی به مهاربند یا جراحی ندارند. اگرچه برای اطمینان از وخیم نشدن وضعیت آنها لازم است که بررسی‌های منظم و دوره‌ای توسط فوق تخصص ارتوپد کودکان انجام شود.

دکتر ارتوپد اطفال در این شرایط ممکن است ترکیبی از درمان‌ها را برای کاهش نیاز کودک به عمل جراحی استفاده کند؛ اما هنگامی که پزشک تشخیص دهد که دیگر روش‌های محافظه‌کارانه مانند استفاده از مهاربند نمی‌توانند برای کودک موثر باشند؛ معمولا از عمل جراحی مانند فیوژن ستون فقرات برای اصلاح شرایط موجود استفاده می‌کند. البته لزوم استفاده از این عمل برای درمان کودک بستگی به نظر پزشک فوق تخصص ارتوپد اطفال دارد. فیوژن ستون فقرات معمولاً شامل کار گذاشتن پیچ، قلاب و میله در ستون فقرات به منظور جلوگیری از بدتر شدن شکل بدن و شاید حتی بهبود ظاهری ستون فقرات است. پزشکان کلینیک فوق تخصصی ارتوپدی اطفال نیاوران تجربه زیادی در درمان این دسته از مشکلات ستون فقرات دارند.

چگونه از متخصص ارتوپد کودکان نوبت بگیرم؟

برای دریافت نوبت از شنبه تا پنج شنبه ( ۸صبح الی ۱۰ شب ) با شماره های 2626 2612 (021) یا 09019092630 تماس بگیرید.

در کلینیک ارتوپدی کودکان چه بیماری هایی درمان می شود؟

مشکلات مفصل ران، ناهنجاری اندام‌ها، اختلالات عصبی عضلانی، شکستگی استخوان، شکستگی صفحه رشد، ناهنجاری‌های ستون فقرات و بیماری اسلیپ