• نوبت دهی از شنبه تا پنج شنبه - ۸ الی ۲۱
    نوبت دهی ۲۴ ساعته

کلینیک فوق تخصصی پا و مچ پا

واریس، آتروز مچ، ورم، پارگی رباط و صافی کف پا تنها بخشی از مشکلاتی هستند که برخی از افراد برای درمان آنها نیاز به دکتر ارتوپد پا دارند. ما در کلینیک فوق تخصصی پا و مچ پا نیاوران با بهره‌مندی از تجربه بالای پزشکان متخصص در زمینه درمان صافی کف پا، درمان واریس، درمان آرتروز مچ پا، درمان ورم پا، درمان ها لوکس والگوس و… می‌توانیم به بیمارانی که ناهنجاری‌ها و مشکلات مختلفی را در این بخش از بدن خود تجربه می‌کنند، کمک کنیم. ما در این مرکز با کمک بهترین فوق تخصص مچ پا می‌توانیم انواع خدمات جراحی را نیز به بیماران خود عرضه کنیم.

چه خدماتی در کلینیک فوق تخصصی پا و مچ پا انجام می‌شود؟

ما در کلینیک فوق تخصصی پا و مچ پا نیاوران با استفاده از پیشرفته‌ترین روش‌های درمانی می‌توانیم هر نوع مشکلی که روی مچ، قوزک و حتی کف پای شما تاثیر گذاشته است را رفع کنیم. همان‌طور که می‌دانید پا قلب دوم ماست. بنابراین توجه به آن و درمان مشکلاتی که ممکن است در عملکرد این اندام تاثیر بگذارد؛ از اهمیت زیادی برخوردار است. بر همین اساس در کلینیک فوق تخصصی پا و مچ پا نیاوران مجموعه‌ای از خدماتی که در ادامه تشریح می‌کنیم عرضه می‌شود. در این کلینیک شما می‌توانید به سادگی و با چند بار مراجعه، به تجربه متخصصان زیادی از جمله بهترین فوق تخصص مچ پا در تهران دسترسی داشته باشید.

برای مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.کلینیک نیاوران

تلفن : 2626 2612 (021) – 9092630 (0901)

درمان ها لوکس والگوس

ها لوکس والگوس که اغلب به عنوان پینه پا نیز شناخته می‌شود؛ نوعی بدشکلی انگشت شست پا است. در این حالت انگشت بزرگ پا به سمت انگشتان کوچک‌تر کج می‌شود؛ و توده استخوانی در قسمت داخلی پا ظاهر می‌شود. گاهی اوقات ورم ناشی از تجمع مایعات نیز بر روی توده استخوانی احساس می‌شود. این توده استخوانی در واقع همان انتهای اولین استخوان انگشت شست است؛ که با کج شدن انگشتان پا از جای خود خارج شده است.
بیشتر بیماران مبتلا به این ضایعه استخوانی می‌توانند به تجویز پزشک متخصص پا و با استفاده از کفش‌های مناسب این عارضه را درمان کنند؛ اما یادتان نرود که فقط پزشک می‌تواند تشخیص دهد که آیا این استخوان با پوشیدن کفش مناسب سر جایش قرار می‌گیرد یا خیر؟ استفاده از ابزارهای پزشکی مانند پدهای مخصوص نیز می‌تواند فشار روی استخوان را کم کند؛ اما اگر این اقدامات ساده نتوانند استخوان را به حالت طبیعی باز گردانند، معمولا جراحی توصیه می‌شود.
بسته به شدت ناهنجاری، شکل پا و اینکه آیا در مفصل انگشت بزرگ پا آرتروز ایجاد شده است یا خیر، انواع مختلفی از عمل جراحی برای اصلاح این شرایط وجود دارد. جراح ارتوپد و یا دکتر ارتوپد پا که در مرکز ما مستقر است می‌تواند در مورد بهترین روش جراحی به شما مشاوره دهد.

درمان صافی کف پا

پای انسان 33 مفصل دارد که 26 استخوان مختلف، آن را کنار هم نگه می‌دارند. بیش از 100 ماهیچه، تاندون و رباط نیز در این اندام یافت می‌شود. قوس کف پا به توزیع صحیح وزن بدن کمک می‌کند. ساختار این قوس می‌تواند نحوه قدم برداشتن شما را نیز تعیین کند. قوس کف پا باید برای انطباق با فشار ایجاد شده محکم و انعطاف‌پذیر باشد. اما کسانی که مبتلا به صافی کف پا هستند؛ ممکن است هنگام ایستادن و راه رفتن پاهای‌شان به سمت داخل خم شود. یادتان نرود که بسیاری از افراد مبتلا به این عارضه هیچ نشانه‌ای ندارند. اما برخی از بیماران علائم مختلفی را تجربه می‌کنند که عموماً به شدت صافی بستگی دارد.
اگر صافی کف پا برای‌تان درد ایجاد نکرده باشد؛ معمولا نیاز به درمان نخواهید داشت. اما در صورت مشاهده علائم دیگر همراه با درد، معمولا متخصص پا استفاده از کفی‌های مناسب و طبی را تجویز می‌کند. ممکن است صافی کف پا ناشی از کوتاهی تاندون آشیل باشد. در این شرایط دکتر ارتوپد پا برای افزایش طول تاندون آشیل استفاده از تمرینات ورزشی مخصوص را توصیه می‌کند. گاهی هم از درمان‌های جراحی مانند اصلاح بافت نرم، فیوژن و یا استئوتومی برای کف پایی که صاف است و انعطاف‌پذیری نیز دارد استفاده می‌کنند.

درمان آرتروز مچ پا

کلمه آرتروز به معنی التهاب مفاصل است. آرتروز شامل التهاب و تورم مفاصل بدن و بافت‌های نرم اطراف آن است. این التهاب می‌تواند باعث درد و سفتی مفاصل شود. در بسیاری از انواع آرتروز، زوال پیشرونده مفاصل رخ می‌دهد؛ و غضروف صافی که در مفاصل وجود دارد به تدریج از بین می‌رود. در نتیجه استخوان‌ها روی یک‌دیگر ساییده می‌شوند. بافت نرم موجود در مفاصل نیز ممکن است شروع به از بین رفتن کند. آرتروز می‌تواند بسیار دردناک باشد و در نهایت منجر به کاهش دامنه حرکتی بدن، کاهش عملکرد مفصل و ایجاد ناهنجاری‌های مختلف در مفاصل شود.
اگر به ورم مفاصل پا یا مچ پا مبتلا هستید، متخصص مچ پا یا جراح مچ پا در کلینیک نیاوران معمولاً برای کاهش ناراحتی و درد و جلوگیری از آسیب‌دیدگی بیشتر مفاصل، ترکیبی از درمان‌ها را توصیه می‌کند. اصلاح فعالیت‌های بدنی که باعث ایجاد استرس در مفاصل آسیب‌دیده می‌شوند، استفاده از مسکن‌ها، استفاده از مچ‌بندهای طبی و مصرف دارو یا تزریق کورتیکواستروئید که باعث تسکین درد در طولانی مدت می‌شود، تنها بخشی از درمان‌هایی هستند که برای این عارضه وجود دارد و معمولا توسط دکتر مچ پا تجویز می‌شود. افرادی که به آرتریت روماتوئید مبتلا شده‌اند، علاوه بر روش‌های درمانی ذکر شده، ممکن است به مصرف داروهایی برای کنترل پاسخ سیستم ایمنی بدن نیاز داشته باشند. این داروها حتما باید تحت نظر دکتر متخصص مچ پا تجویز و مصرف شوند.

درمان خار پاشنه

اصطلاحی که ما آن را به عنوان خار پاشنه می‌شناسیم در واقع همان رسوبات کلسیمی هستند که به استخوان پاشنه متصل شده‌اند. خار پاشنه معمولا در عرض چند ماه و یا حتی چند سال شکل می‌گیرد و ممکن است شروع به تولید بافت نرم و چربی در پاشنه پا کند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد با هر بار قدم برداشتن احساس ضعف و درد شدید در پاشنه ایجاد می‌شود.
خار پاشنه به شدت با بیماری به نام فاشیت پلانتار که باعث ایجاد التهاب در کف پا، به خصوص در قسمت پاشنه پا می‌شود، ارتباط دارد. وقتی به این نوع التهاب مبتلا می‌شوید؛ بدن برای ترمیم فاشیای آسیب‌دیده، رسوب کلسیم را در استخوان‌های پاشنه جمع می‌کند. متأسفانه با گذشت زمان خار پاشنه علاوه بر آسیب رساندن به پد چربی پاشنه پا، می‌تواند باعث ایجاد درد زیادی نیز شود.
کمپرس آب سرد، استفاده از کفش‌های طبی و استفاده از مسکن‌های ضدالتهابی بخشی از روش‌های درمان خار پاشنه هستند. اما دکتر فوق تخصص پاشنه پا که در مرکز ما مستقر است ممکن است بسته به شرایط بیمار از روش‌های درمانی دیگری نیز استفاده کند.
سونوگرافی کریو یا همان Cryoultrasound درمانی ترکیبی است که از انرژی الکترومغناطیسی و سرما درمانی برای تسکین درد استفاده می‌کند. این دستگاه دارای یک ابزار بزرگ است که آن را از روی پا و مچ پا عبور می‌دهند. تحقیقات نشان داده‌اند كه كریولتراسوند درمانی یك روش درمانی مؤثر برای افراد مبتلا به فاشیلیت پلانتار است كه دارای خار پاشنه نیز هستند.

درمان واریس

یکی از مهم‌ترین خدمات مرکز ما معاینه بیماران توسط بهترین دکتر واریس در تهران است. همان‌طور که می‌دانید واریس یک عارضه شایع بوده و به معنی پیچ‌خوردگی و گشاد شدن ورید است. هر نوع ورید سطحی که در بدن وجود دارد ممکن است به واریس مبتلا شود. اما رگ‌های پا بیشتر مستعد ابتلا به این عارضه هستند. این مسئله به این دلیل است که ایستادن و راه رفتن به صورت قائم روی پاها، باعث افزایش فشار در رگ‌های تحتانی بدن می‌شود.
برای بسیاری از افراد واریس و رگ‌های عنکبوتی (یک شکل شایع و خفیف از واریس است) مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ و بیماران صرفاً به خاطر ظاهر زشتی حاصل از بیرون‌زدگی رگ‌ها، برای درمان به دکتر واریس مرجعه می‌کنند. البته برای برخی از افراد واریس می‌تواند باعث درد و ناراحتی شود. در پاره‌ای از مواقع این عارضه منجر به مشکلات جدی‌تر نیز می‌شود. گاهی برای درمان واریس خفیف استفاده از روش‌های خانگی مانند بالا نگه داشتن پاها در طول روز، استفاده از جوراب واریس و کمپرس یخ تجویز می‌شود. اما فراموش نکنید که روش‌های خانگی باید به صورت ممتد انجام شوند و حتی گاهی ممکن است نتوانند بیرون‌زدگی رگ‌ها را درمان کنند. بنابراین استفاده از تجربه متخصص واریس می‌تواند برای درمان این بیماری بسیار مفید باشد.

معمولا درمان‌هایی که توسط دکتر واریس پا توصیه می‌شوند، به شرح زیر هستند:

روش‌های درمان واریس

– اسکلروتراپی: در این روش پزشک به رگ‌های کوچک و متوسط مبتلا به واریس محلول یا فومی را تزریق می‌کند که اسکار ایجاد کرده و رگ را می‌بندند. با استفاده از این روش در عرض چند هفته واریس تحت درمان باید محو شود.
– لیزر : در درمان واریس با لیزر پزشکان برای بستن رگ‌های کوچک مبتلا به واریس و رگ‌های عنکبوتی از فن‌آوری جدید لیزر درمانی استفاده می‌کنند. در روش درمانی لیزر واریس پا، با ارسال پی در پی نورهای قوی روی رگ‌ها، ورید مبتلا، به آرامی محو و ناپدید می‌شود. ما در این مرکز بهترین دکتر واریس با لیزر را به شما معرفی می‌کنیم.
– کاتتر :  به کمک پرتودرمانی یا انرژی لیزر از دیگر روش‌های درمان واریس است؛ که در آن پزشک یک لوله نازک (کاتتر) را به داخل رگ بزرگ شده وارد کرده و با استفاده از رادیوفرکانس یا انرژی لیزر، نوک کاتتر را گرم می‌کند. با بیرون کشیدن کاتتر، گرما باعث می‌شود که ورید از بین برود و دچار فروپاشی شود. این روش درمانی ترجیحا برای واریس‌های بزرگ انجام می‌شود.
– پیوند زدن ورید :  درست از قسمت قبل از واریس به قسمت بعد از آن، روش درمانی دیگری است که برای این عارضه تجویز می‌شود. این عمل یک عمل سرپایی بوده و برای اکثر افراد جهت از بین بردن وریدهای بیرون زده است و تأثیر منفی بر روی گردش خون در پاها نخواهد گذاشت.
– فلبکتومی : در فلبکتومی سرپایی پزشک واریس‌های کوچک را از طریق ایجاد یک سری سوراخ پوستی ریز برطرف می‌کند. در این روش سرپایی فقط قسمت‌هایی از پا که دچار واریس هستند، بی‌حس می‌شود.
– جراحی اندوسکوپیک ورید : جراحی اندوسکوپیک ورید نیز در صورت عدم موفقیت سایر تکنیک‌ها ممکن است استفاده شود. در این عمل، جراح از یک دوربین فیلمبرداری کوچک که وارد پاها شده است برای مشاهده و بستن رگ‌های واریسی استفاده می‌کند. این عمل نیز به صورت سرپایی انجام می‌شود.