• نوبت دهی از شنبه تا پنج شنبه - ۸ الی ۲۱
    نوبت دهی ۲۴ ساعته

کلینیک فوق تخصصی لگن

درد لگن، آرتروز لگن و مشکلات موثر بر روی این ناحیه از بدن از جمله دلایلی هستند که برای رفع آنها نیاز دارید حتما به یک کلینیک فوق تخصصی لگن مراجعه کرده و توسط دکتر متخصص لگن معاینه شوید؛ چرا که لگن اندامی حیاتی است و کارکردهای زیادی در بدن ما دارد. در ادامه می‌خواهیم در مورد خدماتی که کلینیک فوق تخصصی لگن نیاوران به بیماران خود ارائه می‌دهد؛ و روش‌های درمانی که برای دردهای مختلف این بخش از بدن اتخاذ می‌شود صحبت کنیم. ما با در اختیار داشتن بهترین دکتر فوق تخصص لگن در تهران می‌توانیم انواع دردهای لگنی و مشکلاتی مانند آرتروز لگن را درمان کنیم.
ضمنا برای مشکلاتی که نیاز به جراح لگن دارند نیز می‌توانید روی کمک متخصصین ما در این زمینه حساب باز کنید. ما در کلینیک فوق تخصصی لگن نیاوران با به کارگیری روش‌های نوین و کاملا پیشرفته مانند جراحی تعویض مفصل ران و تعویض مفصل لگن، می‌توانیم درد را به حداقل رسانده و بیماری‌های لگنی را کاملا درمان کنیم.

خدمات کلینیک فوق تخصصی لگن نیاوران

درد مزمن لگن یکی از شایع‌ترین دردهای استخوانی در بین افراد زیر 50 سال است. اگرچه زنان بسیار بیشتر از مردان با مشکلات لگنی مواجه هستند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند؛ اما مردان نیز به این درد مبتلا می‌شوند. طبق آمارهای اعلام شده تقریبا 15٪ از زنان بین 18تا50 ساله در جهان با درد مزمن لگن درگیر هستند.
دلایل زیادی برای درد لگن وجود دارد. گاهی این درد می‌تواند مربوط به عضلات کف لگن یا اعصاب لگن و کمر باشد. دردهای مزمن لگنی در زنان ممکن است از عوامل مختلفی ناشی شود. اما مطالعات نشان داده‌اند که 22 درصد از دردهای مزمن لگنی در این افراد منشا اسکلتی-عضلانی دارد. بنابراین اختلال عملکرد اسکلتی-عضلانی لگن شاید مهم‌ترین دلیل این دردها باشد.
اما جای نگرانی نیست. اگر درد مزمن لگن کلافه‌تان کرده و نمی‌دانید این درد ناشی از چیست؛ کافی است که با پزشک متخصص لگن تماس بگیرید و توسط او معاینه شوید. ما در کلینیک فوق تخصصی لگن نیاوران بهترین دکتر فوق تخصص لگن در تهران را در اختیارتان قرار داده و می‌توانیم انواع مشکلات لگنی را با کمک روش‌های غیر تهاجمی و در صورت نیاز به کمک جراحی درمان کنیم.

برای مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.کلینیک نیاوران

تلفن : 2626 2612 (021) – 9092630 (0901)

مهم‌ترین خدمات این مرکز عبارتند از:

H3. جراحی تعویض مفصل لگن

جراحی تعویض مفصل لگن روشی است که در آن پزشک جراح مفاصل لگنی مبتلا به آرتریت را برداشته و آن را با مفصل مصنوعی که اغلب از فلز و پلاستیک ساخته شده است جایگزین می‌کند. این عمل معمولاً زمانی انجام می‌شود که سایر گزینه‌های درمانی نتوانسته‌اند درد را درمان کنند. انجام این عمل باعث می‌شود که مفصل دردناک لگن تسکین پیدا کرده و راه رفتن برای بیمار آسان‌تر شود.
جراحی تعویض مفصل لگن را می‌توان به دو صورت سنتی یا با استفاده از تکنیک‌های کمتر تهاجمی انجام داد. تفاوت اصلی بین این دو روش اندازه برشی است که روی بدن ایجاد می‌شود. برای انجام این عمل بیمار نیاز به بیهوشی عمومی دارد تا عضلاتش شل شده و به خواب عمیق موقتی برود. البته ممکن است از بی‌حسی نخاعی نیز برای جلوگیری از درد، به عنوان یک روش جایگزین استفاده شود.
بیشتر بیماران باید چهار تا شش روز پس از عمل در بیمارستان بستری شوند و برای قرارگیری استخوان لگن در سر جای خودش در طول دوران نقاهت یک کوسن به شکل گونی بین پاهای خود قرار دهند. فیزیوتراپی معمولاً از روز بعد از عمل شروع می‌شود و طی چند روز بیمار می‌تواند با واکر یا عصا قدم بزند. ضمن اینکه باید تا چند ماه بعد از عمل از فیزیوتراپی به عنوان روش کمک درمانی استفاده شود.
فیزیوتراپیست‌های ما تکنیک‌ها و تجهیزات تطبیقی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید ضمن انجام فعالیت‌های روزانه، از دستورالعمل‌ها و نکات احتیاطی که باید بعد از جراحی تعویض مفصل لگن رعایت کنید پیروی کنید. به یاد داشته باشید که با رعایت نکردن توصیه‌های درمانی ممکن است مفصل کار گذاشته شده در بدن جابه‌جا شده و مجددا نیاز به جراحی ترمیمی داشته باشید.
حتی پس از بهبودی مفصل لگن، باید از ورزش و فعالیت‌های سنگین خودداری کنید. مفصل تعویض شده برای انجام فعالیت‌های روزمره و معمولی طراحی شده است و نباید فشار زیادی روی آن وارد کنید. همین روش در جراحی تعویض مفصل ران نیز کاربرد داشته و در شرایطی که سایر روش‌های درمانی پاسخ‌گو نباشد؛ می‌تواند موجب کاهش درد و بازگشت توان و حرکت به مفصل ران بیمار شود.
ما در کلینیک نیاوران بهترین متخصص لگن در تهران را به شما معرفی می‌کنیم تا با اطمینان کامل، بهترین خدمات پزشکی و جراحی را در این زمینه دریافت کنید.

درمان درد لگن

روش درمان این درد به علت ایجادکننده آن، شدت درد و این که چند بار در روز ایجاد می‌شود بستگی دارد. هیچ روش درمانی واحدی وجود ندارد که برای همه دردهای لگنی موثر باشد. برخی از روش‌هایی که متخصصین ما برای درمان درد لگن از آنها استفاده می‌کنند به شرح زیر هستند.
داروهای زیادی برای تسکین این درد وجود دارد. این داروها شامل داروهای تسکین‌دهنده درد مانند شل‌کننده‌های عضلانی و داروهای ضدافسردگی هستند که به صورت قرص بلعیده با به صورت آمپول تزریق می‌شوند. البته درمان دارویی دیگری نیز برای رفع این درد وجود دارد که به آن هورمون‌درمانی گفته می‌شود.
در کنار این روش‌ها، برخی از دردها مانند درد عضلات و بافت‌های همبند فقط به فیزوتراپی جواب می‌دهند. ماساژ، انجام حرکات کششی، تقویت عضلات و آموزش روش‌های کنترل عضلات لگن از جمله نکاتی هستند که در این نوع درمان رعایت می‌شوند. با شرکت در جلسات درمانی فیزیوتراپی، علاوه بر این که دردتان کم‌کم تسکین پیدا می‌کند؛ یاد خواهید گرفت که چطور حرکات خود را با شرایط حاکم بر بدن تطبیق داده و به این ترتیب از آسیب‌دیدگی بیشتر مفاصل و استخوان‌های اطراف لگن جلوگیری کنید. فراموش نکنید که انجام حرکات اصلاحی و استفاده از درمان‌های تخصصی فیزیکی می‌تواند تا حدود زیادی نواقص عملکردی موجود در ناحیه اطراف لگن را برطرف کرده و شرایط بدنی‌تان را بهبود دهد.
در بعضی موارد جراحی ممکن است درد لگن را کاهش یا تسکین دهد. برخی از بیماران نیز ممکن است برای قطع اعصابی که سیگنال‌های درد را به مغز ارسال می‌کنند؛ به جراحی نیاز داشته باشند. در هر صورت بسته به علت درد، دکتر متخصص لگن که در کلینیک فوق تخصصی لگن نیاوران مستقر است می‌تواند مشاوره تخصصی به شما ارائه کرده و بهترین روش درمانی را توصیه کند.
البته یافتن درمانی که برای یک بیمار خاص مؤثر باشد، نیاز به زمان دارد. در واقع اکثر پزشکان قبل از تجویز روش‌های درمانی تهاجمی، روش‌های محافظه‌کارانه را توصیه می‌کنند. اگر این روش‌ها نتوانند درد را به درستی تسکین دهند؛ پس از ارائه مشاوره تخصصی به بیمار، از روش‌های تهاجمی مانند جراحی استفاده می‌شود.

درمان آرتروز لگن

برای درمان این بیماری معمولا از 3 روش کلی زیر استفاده می‌شود:

اگر داروها و سایر روش‌های درمانی درد لگن ناشی از آرتروز را در حد قابل کنترل نگه ندارند؛ گزینه جراحی استفاده می‌شود. شایع‌ترین جراحی که برای این بیماری استفاده می‌شود عملی است که در آن مفصل لگن به صورت کامل تعویض می‌شود. جراحی تعویض مفصل لگن روشی است که در آن مفصل آسیب دیده برداشته شده و با پروتز فلزی، سرامیکی و یا پلاستیکی جایگزین می‌شود. مفصل لگن پس از مفصل زانو دومین مفصلی است که معمولاً تعویض می‌شود. تعویض مفصل لگن گزینه‌ای است که برای درمان آسیب‌های جبران‌ناپذیری که در عملکرد این اندام اختلال ایجاد کرده و درد مداوم به وجود آورده‌اند و به دارو نیز پاسخ نمی‌دهند، استفاده می‌شود.
گاهی برای افرادی که جوان هستند و فعالیت بدنی دارند از روش دیگری برای جراحی استفاده می‌شود. در این روش برخلاف تعویض کامل مفصل لگن، فقط سر استخوان ران برداشته شده و با یک توپ فلزی یا سرامیکی جایگزین می‌شود. سپس سر استخوان آسیب دیده مجدداً شکل داده شده و با یک پوشش فلزی پوشانده می‌شود.
آرتروسکوپی نیز یک نوع عمل جراحی با حداقل تهاجم است که از طریق ایجاد یک برش کوچک روی پوست مفصل انجام می‌شود. چندین دهه است که پزشکان از جراحی آرتروسکوپی برای اصلاح مشکلات زانو استفاده می‌کنند. اما اخیراً از این روش درمانی برای اصلاح مشکلات موثر بر روی لگن نیز استفاده می‌شود.
استئوتومی نیز دیگر روشی است که در آن بخش‌های آسیب‌دیده لگن برداشته شده و برای اصلاح بدشکلی و یا بهبود تراز بدن، مفصل را تغییر شکل می‌دهند. این عمل جراحی ممکن است برای کسانی که آرتروز مفصل ران دارند اما بسیار جوان و از نظر بدنی فعال هستند؛ بهتر از جراحی تعویض مفصل لگن باشد.
ورزش و فیزوتراپی یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای کاهش درد لگن انجام دهید. ورزش دامنه حرکتی بدن را حفظ کرده و عضلات نگه‌دارنده باسن را تقویت می‌کند. حرکات کششی ماهیچه‌ها و تاندون‌هایی که مفصل را احاطه کرده‌اند را تقویت کرده و موجب کاهش درد لگن ناشی از آرتروز می‌شوند.
البته گاهی از داروها برای کاهش درد، تسکین التهاب، کاهش سرعت تحلیل استخوان‌ها، اصلاح روند بیماری‌های التهابی یا جلوگیری از آسیب مفاصلی استفاده می‌شود.

چند نکته مهم

علائم مفصلی ممکن است نشانه‌ای از آرتروز باشند و در صورت تاخیر در درمان آسیب دائمی در مفاصل ایجاد کنند. بنابراین اگر درد مفصلی دارید حتما به فوق تخصص لگن مراجعه کنید و از او مشاوره بگیرید.
اگر علائم مفصلی دارید که باعث نگرانی شما شده است با ما تماس بگیرید. ما برای ارزیابی و تشخیص درست علت دردهای مزمن بیماران خود از تجربیات بهترین دکتر فوق تخصص لگن در تهران استفاده می‌کنیم.
اگر پزشک عمومی نمی‌تواند علت درد لگن را در شما تشخیص دهد باید به دکتر متخصص لگن مراجعه کنید. یادتان نرود که گاهی اوقات تشخیص آرتروز برای پزشک عمومی دشوار است و ممکن است نیاز به مراجعه به متخصص داشته باشید. متخصصین ما متبحر در تشخیص آرتروز و بیماری‌هایی هستند که استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و مفاصل را درگیر می‌کنند. آنها آموزش دیده‌اند تا تشخیص‌های دشوار را انجام داده و انواع آرتروز را درمان کنند. به خصوص آنهایی که نیاز به درمان‌های پیچیده دارند.
اگر احساس می‌کنید که در این زمینه نیازمند معاینه و درمان تخصصی هستید؛ ما در کلینیک فوق تخصصی لگن نیاوران، منتظر دیدار شما هستیم.